30/04 SENIOREN 1 KAMPIOEN, 'POULE MAKKELIJK' TE MOEILIJK VOOR GTTC 2

Het 1e seniorenteam, bestaande uit Bob Eldering, Kevin Baron en Leon Knol, is afgelopen zaterdag zonder zelf te spelen kampioen geworden in de Noordelijke 1e divisie, poule B. Grootste concurrent in de titelstrijd was het Groningse GTTC 2, dat twee wedstrijden voor het einde van de competitie nog een broze voorsprong van vijf punten had op Appelscha. In de voorlaatste wedstijd won Appelscha weliswaar met 6-4 van GTTC maar de achterstand, die toen nog drie punten bedroeg, leek te groot om in de laatste wedstrijd ongedaan te maken.

Afgelopen vrijdag stond Appelscha voor de opgave om een grote overwinning tegen De Treffers 2 uit Klazienaveen te behalen. Een 10-0 overwinning was de doelstelling, maar in de laatste wedstrijd wist de kopman van De Treffers, Paul Sterken, dit plan te verijdelen. Hij versloeg Bob Eldering en als gevolg van de 9-1 overwinning van Appelscha stond GTTC 2 een dag later voor de taak om in de thuiswedstrijd tegen FTTC 2 uit Franeker minimaal zeven punten te scoren. De Groningers hadden voor de competitie deze poule als 'Poule Makkelijk" gedoopt, maar al in de eerste helft van de wedstrijd bleek deze opdracht voor hen toch te lastig. Na vijf potjes was de stand 4-1 in het voordeel van FTTC en daarmee was Appelscha de winnaar in deze poule.

Op zaterdag 18 mei speelt het 1e seniorenteam in Assen de beslissingswedstrijd om promotie naar de landelijke 3e Divisie. Tegenstander is dan GTTC 1 uit Groningen, de kampioen van de Noordelijke 1e divsie, poule A. Zij zijn ook de gedoodverfde favoriet voor de titel.