23/04 BESLISSINGSDUEL EINDIGT MET 5-5 EN TOCH VERLIES

Het eerste seniorenteam is er niet in geslaagd promotie te bewerkstelligen naar de Landelijke derde divisie. In een sfeervolle ambiance in Middelstum werd het dus wederom net niet voor de Appelschasters. Andries Cats beet de spits af en zorgde voor de eerste surprise door Jan Willem v.d. Werff met 3-1 te verslaan. Dit mag  toch als een bijzondere prestatie genoemd worden van de binnekort 56 jarige speler uit Haren die slechts 1 competitiewedstrijdje in de benen had na lang blessureleed. Het jeugdige duel tussen Stellan en Jeroen Hendriks werd dit keer beslist in het voordeel van de jongste uit Appelscha. De derde partij tussen Wiljan Meints en Bob Eldering ging gelijk op wat resulteerde in een vijfde game. Bob, hoewel sterk spelend, moest Meints toch de hand schudden na 8-11 verlies tegen de ook sterk spelende tegenstander Meints. Dat was erg jammer want met 3-0 voorkomen in een beslissingsduel kan wel eens de doodsteek zijn voor de Groningers.
Nu het sterke Groningse dubbel tegen de familie Smid. Vader Smid, geblesseerd aan zijn knie met Stellan aan zijn zijde maakte er weer een mooie partij van tegen de ongeslagen dubbellaars Hendriks en Meints, helaas ging de partij na een 2-1 voorsprong alsnog verloren. Een 2-2 tussenstand. Daarna zorgde opnieuw Stellan voor een sterk eindschot door na 2-0 achter tegen v.d. Werff zijn rug te rechten en op karakter alsnog de partij naar zich toe te trekken. In de zesde partij tussen Cats en Meints wist Andries goed bij te blijven, jammer dat hij geen game wist te pakken in dit duel die Meints terecht won overigens.  In de zevende partij stond Bob weer achter de tafel tegen Hendriks. Bob wist voldoende druk te zetten op Hendriks die zijn normale niveau niet kon laten zien in deze wedstrijd. De Appelschasters stonden inmiddels met 4-3 voor. De achtste partij was de mooiste van alle partijen zonder alle voorgaande duels tekort te doen. Stellan tegen Wiljan. De eerste twee games gingen naar de tactisch goed spelende Stellan. Op 10-9 in de derde game was het eerste match-point daar. Meints houdt blijkbaar niet van opgeven en sleept de game alsnog naar zich toe.
Ook in de vierde game slaat hij een gaatje in de eindfase en wint met 9-11. en dus weer een vijfde game. Na 3-1 voor Meints in de vijfde game is het tijd voor een time-out. Tegen zijn zin moest Stellan even naar de kant. De mindset training bleek wonderbaarlijk te helpen en hij herpakte zich en won met 11-7 de wedstrijd. 5-3 voor Appelscha. Op 5-3 wist Bob geen raad met de lastige service van Jan Willem die terecht won met 3 x 11-5. In de laatste beslissende wedstrijd van de avond speelde Andries wederom een goede wedstrijd maar kon niet voorkomen dat Hendriks de winst naar zich toetrok. Met 20 -22 was GTTC in games de winnaar en promotie was een feit. De talrijke toeschouwers hebben erg genoten van de sportieve strijd. Wij wensen de Groningers veel succes in de derde divisie en bedanken de vereniging Midstars voor de prima organisatie deze avond.