09/01 BOB ELDERING DRENTS KAMPIOEN, PROFICIAT

Eerste teamspeler Bob Eldering wist voor het eerst de Drentse titel in de wacht te slepen in de heren C/D klasse, daarmee de hoogste vertegenwoordigde klasse in Drenthe. De 29-jarige eerste teamspeler van onze vereniging wist zonder nederlaag zijn poule winnend af te sluiten en bereikte de finale poule samen met teamgenoot Huub en Noordink van Assen. In de finale poule wist hij beide partijen overtuigend te winnen. Van harte gefeliciteerd met het bereikte resultaat Bob. Huub werd derde, niet slecht voor de 50 jarige veteraan.
De andere deelnemers bij de senioren waren Thomas, Andries, Leon en Senno. Thomas deed het prima in de E klasse, werd eerste in de poule maar had de pech in de kwartfinale tegen de uiteindelijke winnaar te moeten spelen. Leon speelde een zeer wisselend toernooi. Met twee overwinningen sterk begonnen tegen de op papier sterkste speles waren de halve finale binnen handbereik. De laatste drie partijen gingen   helaas verloren voor de jeugdige Smildenaar. Erg jammer voor Leon. Andries kon zijn goede trainingsniveau niet halen tijdens het toernooi en bereikte niet de volgende ronde. Senno haalde een mooie tweede plaats in het dubbel in de G klasse.
Bij de jeugd op zaterdag wist Kevin Baron de 2e plaats te halen in de junioren B klasse. Het was jammer dat de Appelschasters in onderlinge partijen niet helemaal bij de les waren, uiteindelijk kostte dit Kevin de Drentse titel. Nico Gorter was in de junioren C klasse een klasse apart. Hij won met overmacht de titel. Verder deed Lucas Hoogeveen van zich spreken door in de junioren D klasse de 2e plaats te veroveren.
Hij won ondermeer een wedstrijd tegen Appelschaster Jesse Klein die uiteindelijk de derde plaats voor zich opeiste.
Jim Berenschot deed voor het eerst mee in de welpenklasse en wist een paar partijen op zijn naam te schrijven. Het was geweldig om te zien hoe Jim het spel beleeft. Zelfs op zondag kwam hij nog even met zijn vader kijken. Jim lijkt wat dat betreft een echte tafeltennisser in wording.