27/11 OPNIEUW TWEE KAMPIOENSTEAMS

De jeugd van de tafeltennisvereniging Appelscha doet het voortreffelijk.
Zowel het eerste als derde team gingen met de kampienstitel aan de haal in respectievelijk de Landelijk A klasse en de Noordelijke divise. Volgend seizoen dus drie landelijke teams in de nog jonge geschiedenis van de vereniging uit Appelscha. Thomas Kuijer, Leon Knol en Kevin Baron wisten het op de tweede plaats staande Taverzo uit Zoetermeer met 7-3 naar huis te sturen, ruim voldoende voor de titel. Het derde jeugdteam met Niek Starke, David Dijkhoff en Nico Gorter had geen medelijden met het vierde jongensteam (10-0). Met een voorsprong van ruim 20 punten op de nummer twee is het duidelijk dat de jongens toe zijn aan een stap hoger. Het voorjaar gaat de vereniging dus in met drie landelijke teams en dit is nog niet eerder vertoond door onze jeugd.
Omdat er inmiddels een zeer talentrijke groep kinderen onder de 10 jaar erg enthousiast bezig is onder de bezielende leiding van Thomas Groenevelt ziet de toekomst v.d. vereniging er ook rooskleurig uit.

Verder nam Herman van Ommen afscheid van het tweede team. Het afscheid liep niet geheel in stijl. De tegenstanders uit Etten-Leur zagen geen kans naar Appelscha toe te komen. De wedstrijd wordt opnieuw vastgesteld en de tegenstanders krijgen 10 punten in mindering.

Na afloop werden de kampioensteams nog even in het zonnetje gezet door voorzitster Rita Boonstra. Met een chocolade letter, een bioscoopbon en een luid applaus waren de jongens meer dan tevreden.
Daarna gingen ouders en jeugd aan tafel voor een lekkere chinese maaltijd.

De volgende week wordt de laatste competitie ronde gespeeld.