3/4 REMISE JONGENSTEAM IN LEIDEN BIEDT PERSPECTIEF

Het eerste jongensteam heeft na een langdurige strijd van 4,5 uur gelijk gespeeld in Leiden tegen Scylla. Het was een bijzonder spannende wedstrijd met bij vlagen goed tafeltennis. Het liep in de beginfase aanvankelijk heel anders dan werd gehoopt. Stellan speelde dit keer op x om zo de druk wat weg te nemen voor Leon die op z speelde. Voor Thomas betekende dit beginnen op positie y, wellicht belangrijk in het allerlaatste duel wanneer de spanning hoog kan oplopen.
In het goed bezette clubhuis van Scylla werd vanaf de eerste wedstrijd meteen de toon gezet voor een spannend verloop van de eerste halve finale. Stellan had duidelijk last van zenuwen in het openingsduel tegen Noach Schutte die Stellan het vuur aan de schenen legde met mooie overspin rally's. Gelukkig wist Stellan in de eindfase van de partij de spanning van zich af te slaan. Met 8-11, 11-7, 7-11 en 4-11 wist hij net op tijd het klasseverschil uit te drukken in de score. Daarna wist Thomas goed in de buurt te blijven van de sterkste speler van Scylla, Joost van Santen. Niettemin trok Joost, voor de derde keer binnen drie weken aan het langste eind tegen Thomas door met 3-1 te winnen. Vervolgens Leon tegen Bart van Santen, het jongere broertje van Joost. Opnieuw werd de partij in vijven beslist. De te krampachtig spelende Leon kon in deze partij nog niet zijn beste tafeltennis laten zien, met name zijn harde en trefzekere forehand topspin liet het tevaak afweten in deze partij. Zijn backhand flip en bh opening daarentegen liep wel vrij goed. Dan de vierde partij, het dubbelspel. Stellan en Thomas tegen Joost en Noah. Ook weer in vijven. Het duo begon voortvarend in de laatste game en in no-time 3-0 voor. Daarna drie goede scoringskansen die allemaal gemist werden. De Leidenaren kregen vleugels en wonnen gedecideerd met 11-4 alsnog het dubbel. Een scenario waar eigenlijk niemand vanuit Appelscha op had gehoopt. De tussenstand was hiermee 3-1 in het voordeel van Scylla. Na het dubbel trok Stellan alle registers open tegen Joost. Zijn backhandballen waren sterk en met 7-11, 3-11 en 9-11 werd de winst gepakt tegen Joost. In de zesde partij van de dag opnieuw een cruciale partij tussen Leon en Noach. Vorige week lukte het Leon niet maar in deze partij zagen we eindelijk een ontketende Knol in de eindfase. Ook deze partij werd in vijven beslist met 11-6 in het voordeel van Leon. Daarmee was de stand weer in evenwicht, 3-3. De zevende partij, een wedstrijd die Thomas niet zal vergeten. Hij wist de eerste twee games naar zich toe te trekken maar de knokkende Bart wist zich terug in de wedstrijd te spelen en trok de stand gelijk. Ook nu weer een vijfde game.
Thomas leek de stand in zijn voordeel te beslissen maar op 10-7 voor stokte het ritme. Een foute service en twee opgelegde kansen waren niet voldoende voor de winst. Daarna maakte Bart het koelbloedig af. Het was een echte domper voor de Appelschasters maar in het bijzonder voor Thomas natuurlijk. Vervolgens pakte Joost eenvoudig de winst tegen Leon met 3-0. Het eindschot was evenwel voor Appelscha. Stellan boekte zijn derde overwinning tegen Bart (3-1). Thomas had de nederlaag goed verwerkt en pakte de draad weer op. Hij wist van Noah te winnen met 3-0. Een uitslag dus van 5-5 waarmee iedereen goed kon leven. Komende zondag valt in Appelscha de beslissing in het 2e halve finale duel. De aanvang is 15.00 uur en het beloofd een heet middagje te worden in sportzaal Aekinga op het terrein van de Zeuvenakkers.