30/01 COMPETITIERESULTATEN 1E RONDE

Dit weekend ging de competitie van start. Het eerste team speelt in de kampioenspoule tegen Elan, de grote favoriet voor de titel. Met 8-2 ging het fors onderuit. In de eerste vier partijen was er nog sprake van echte strijd. De niet geheel fitte Stellan opende nog goed tegen Quinten van Dissel, 0-1. Daarna trok Tim de Graaf de stand gelijk door van Thomas te winnen met 3-1. Leon begon goed tegen Frank v.d. Wurff, gaandeweg wist Frank het spel van Leon goed te ontregelen. (2-1) Het dubbel werd een gelijkopgaande en mooie strijd. Na de eerste twee games nipt te hebben verloren kwam het duo Smid/Kuijer goed terug en dwong een vijfde game af. Helaas kon de zwakke start niet meer rechtgezet worden.
Daarna was het eigenlijk snel gebeurd. Stellan verloor met 3-0 van Tim de Graaf en ook de volgende partijen gingen betrekkelijk eenvoudig naar Elan. Alleen Thomas wist nog een keer te scoren door Frank v.d. Wurf met 3-1 te verslaan. Het Resultaat was een verdiende 8-2 nederlaag. Volgende week het eerste thuisduel tegen Shot '65 1 uit Zwijndrecht en kunnen de jongens het opnieuw proberen.

Het tweede team ging zonder Merijn (ziek) maar met nieuweling Herman v. Ommen naar Veenendaal toe voor een debuut in de landelijk A tegen  SKF 1. Er was een wonderbaarlijk optreden van Herman die eigenlijk geblesseerd was en niet zou spelen. Op het laatste moment dacht Herman er anders over. Hij won zijn drie enkelspelen. Kevin en Jonathan wonnen beiden ook een wedstrijd. Zo stond er een niet verwachte  5-5 remise op het scorebord.

Team 3 speelde de eerste uitwedstrijd in de Noordeijke divisie en verloor met 8-2 tegen Emmen 1. Maar er had meer in gezeten aldus coach Richard Dijkhoff. Ondanks de royale nederlaag waren de Appelschasters niet ontevreden over het vertoonde spel. David kwam in zijn eerste partij in de vierde game op matchpoint tegen Nick Bruining maar verloor uiteindelijk toch in vijf games. Ook Milan wist in zijn eerste partij tegen Tom Kindermans zijn twee match points niet te verzilveren. David en Nico wonnen uiteindelijk allebei van Tom Kindermans, respectievelijk met 3-0 en 3-1. Zowel Milan, Nico als David verloren van Ricardo Snip die deze middag goed in vorma was. Volgende week speelt het team de eerste thuiswedstrijd tegen GTTC.

Het viede team met Daan, Jesse en Martijn won met maximale cijfers in Hoogeveen tegen Reflex '65 2.

Het vijde team moest uit tegen Treffers '70 3 uit Klazienaveen. We moesten een wedstrijd doen tegen tegenstanders die best wel klein waren, en daardoor leek het ons niet heel erg moeilijk. De eerste helft van de wedstrijd hebben we ook veel partijtjes verloren. Het was wel dat we net op het randje verloren, ook met de dubbel bijvoorbeeld, werd het een spannende 5-setter. Aan het eind van de wedstrijd wonnen we toch nog wat. het was wel heel spannend, met o.a. Lucas, want of hij won net of hij verloor net, maar bij de rest was het ook wel spannend. Met een uitslag van 6-4 verloren, zijn we best tevreden, vorig seizoen hebben we het nooit beter gedaan namelijk, maar we gaan dit seizoen voor 5-5!