26/04 STELLAN NEDERLANDS KAMPIOEN PUPILLEN

Stellan is er zondag in Berkel en Rodenrijs opnieuw in geslaagd de Nederlandse titel te pakken, nu bij de pupillen. Werd de titel vorig jaar nog  opgeeist bij de welpen, nu was het bij de pupillen raak, en dat al in zijn eerste jaar. De eerst jaars pupil van onze vereniging maakte in de poule fase geen fouten. Met 3 x 3-0 wist hij zijn tegenstanders(Roy Kapel/Daniel Loeve/Benoit Coumans de baas te blijven. In de kwartfinale trof hij zijn broer Merijn die het uitstekend deed in de poule en 2e eindigde en ook doorging na de volgende ronde. Gevolg was wel dat de broers tegen elkaar moesten spelen in de kwartfinale. Het werd een spannende strijd, met name voor Stellan die weinig had te winnen doch veel had te verliezen.
Merijn vocht zich terug van 0-2 tot 2-2. Ook in de vijfde bleven de broers tot 9-9 aan elkaar gewaagd. Stellan was uiteindelijk de gelukkige en won deze tweestrijd. In de halve finale was Collin Rengers, een van de favorieten voor de titel, de tegenstander. Collin had vlak daarvoor afgerekend met Sjoerd Vaders (3-2). Stellan overklaste Collin dit keer volledig. Met 11-7, 11-9 en 11-5 speelde Stellan zijn beste wedstrijd van dit toernooi en won verdiend met 3-0. In de andere halve finale ging trainingsmaatje Bas Hergelink verrassend onderuit tegen Laurens van Raadshoven met 3-2. Bas had zijn zenuwen niet onder controle en had aan twee match-points niet genoeg en liet Laurens ontsnappen. In de finale tegen Laurens was een mooie strijd die tactisch goed werd gespeeld door Stellan. Ondanks verlies in de eerste game na 9-5 voor pakte Stellan de draad weer goed op. Met 11-9 in de tweede game trok Stellan de wedstrijd weer in evenwicht. In de derde game speelde Stellan grandioos en 11-3 was het resultaat. Halverwege de vierde game begonnen de zenuwen op te spelen. Gelukkig bleef dit zonder gevolgen en Stellan won met 11-8 de wedstrijd en de titel. Een geweldige prestatie voor Stellan, maar ook voor de vereniging en voor de trainers.

Op het NK voor B licenties op zaterdag heeft Jonathan Bosma in het toernooi bij de kadetten de laatste 16 bereikt. Deze prestatie was goed genoeg om in het volgende seizoen zijn B licentie te behouden. Jonathan werd met goed spel tweede in zijn poule met drie overwinningen en een nederlaag. In de hoofdronde won hij nog een partij. Kevin Baron boekte in de poulefase bij de kadetten twee overwinningen en een nederlaag. Het bereiken van de hoofdronde is een prestatie op zich. Daarin werd hij direct uitgeschakeld door een van de latere finalisten. Leon Knol leed in zijn poule bij de junioren drie nederlangen. In de troostronde boekte hij vervolgens drie overwinningen, om in de kwartfinale te worden uitgeschakeld door de latere winnaar van het troosttoernooi. Thomas Kuijer trof het niet. Na drie partijen was zijn toernooi over. Hij plaatste zich bij de junioren, met een overwinning en een nederlaag in een poule van drie, nog wel voor de hoofdronde, maar daarin werd hij na lang wachten uitgeschakeld met drie keer 11-9.