20/04 APPELSCHA TEAMS 1 EN 2 KAMPIOEN

Het eerste en tweede team van de TTV Appelscha hebben allebei het kampioenschap binnengehaald. Een unieke prestatie voor de in 2005 opgerichte verenigiging. Het eerste jeugdteam o.l.v. coach Huub Smid werd met een grote voorsprong op aartsrivaal Assen ongeslagen kampioen in de landelijke A klasse. Afgelopen zaterdag sloot het drietal Smid, Knol en Kuijer de competitie af met een 5-5 remise tegen Elan 2. Met een mooi gemiddelde van 7.5 punten per wedstrijd haalde het team de eindstreep en de titel naar Appelscha.  Slechts twee remises moest het team toestaan tegen Elan 2 en Assen 1. Natuurlijk was het niveau een stuk minder dan de najaarscompetitie erkend Smid, niettemin was de prestatie van het team er niet minder om. Leon Knol kwam over vanuit Landelijk C niveau en kon zich goed handhaven in deze klasse. De van Argus overgekomen Thomas Kuijer speelde net als Leon Knol een gedegen competitie met hier en daar een uitschieter naar boven en beneden. De 11- jarige Stellan Smid speelde een goede competitie met slechts drie nederlagen. Of de jeugdige Appelschaster ook volgend seizoen bij de jeugd landelijk speelt is nog niet bekend. Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat de ontwikkeling van Stellan gewoon door blijft gaan aldus coach en vader Huub Smid. Sterkere tegenstanders moeten voor meer uitdagingen zorgen.
Het tweede jeudteam o.l.v. coach Andries Cats zorgde voor de grootste verrassing in deze competitie. Geen ronde heeft het tweede team in de landelijke C klasse aan kop gestaan van de ranglijst. Dat het in de laatste uitwedstrijd toch is gelukt is bijzonder knap te noemen. De 11-jarige Merijn Smid, de 13-jarige Kevin Baron en de 15- jarige Jonathan Bosma wisten in de laatste ontmoeting tegen de Eeldenaren toe te slaan door maar liefst met 9-1 te winnen. Nieuwegein, eigenlijk de gehele competitie de koploper, liet zich in Appingedam tegen DTTC ' 78 1 het kaas van het brood eten. Met een 5-5 moesten de spelers de reis naar Nieuwegein aanvaarden. Dit was te weinig voor de randstedelingen. 30 kilometer zuidelijker sloegen de Appelschasters onverbiddelijk toe. Alleen het dubbel werd verloren. Hierdoor eindigde TTV Appelscha 2 eerste met twee punten voorsprong op Nieuwegein 1 en Hilversum 1.Coach Cats zag tevreden dat de spelers net op tijd de juiste vorm te pakken hadden en over mentale veerkracht bezitten. Het team is volgens Cats nog lang niet uitgeleerd. Zolang ze maar plezier houden in het spelletje en blijven trainen zijn er kansen voldoende om zich nog te verbeteren. Op de foto zowel het team van actief als het kampioensteam van TTVA 2. Bij Actief heeft Rutger zijn laatste wedstrijd gespeeld en werd in het zonnetje  gezet.