02/03 STELLAN GAAT STRIJDEND TEN ONDER (3-4) TEGEN DE VRIES

Om 15.00 uur stond Stellan klaar voor zijn eerste NK optreden bij de senioren. Tegenstander was de ervaren Martijn de Vries, de eredivisionist van het Wessemse Westa. Na een zenuwachtig begin wist de 15 jarige zich steeds beter staande te houden. De eerste game ging nog kansloos verloren. Gaandeweg werd het steeds meer een echte wedstrijd waarbij de sterke forehand service problemen opleverde voor Martijn. Met 14-12 wist Stellan de tweede game nipt naar zich toe te trekken. Opnieuw zorgde Martijn in de derde game voor een gaatje en dat resulteerde onmiddelijk in een duidelijk 11-5 gamewinst.  De vierde game ging weer gelijk op waarbij Stellan goed zijn sterke wapens kon inzetten. Ook de spinballen van Martijn werden zo nu en dan  met overspin beantwoord. En opnieuw was het Stellan die de winst binnenhaalde met 11-9.  De ervaren Martijn wist halverwege de vijfde game een gaatje wist te slaan en de game met 11-7 naar zich toe trok. Game zes was er eentje van goed niveau. Mooie rally's met goed spel van beide kanten. Cruciaal leek een hoge bal die werd gemist door Stellan in de eindfase. Een goed genomen time-out van hem zorgde toch voor de laatste drie punten en met 11-8 stond het inmiddels 3-3. In de beslissende zevende game deed Stellan vanaf het begin de juiste dingen, Martijn anticipeerde goed en nam een kleine voorsprong. Een paar ballen die net de kant of net beroerden vielen verkeerd uit en zo hield Martijn zijn voorsprong vast en met 11-8 moest Stellan zijn tegenstander feliciteren. Toch kon hij terugkijken op een goede wedstrijd. Hij komt steeds dichter bij de seniorentop van Nederland.