09/02 EEERSTE OVERWINNING IN KAMPIOENSPOULE JEUGDTEAM 1

Het eerste jeugdteam heeft een knappe 7-3 overwinning geboekt op het sterke team uit Geleen, ttv Kluis. De duels waren over het algemeen van een goed niveau mede door het open en aanvallende speltype van de spelers. Merijn wist zijn goede spel van de laatste weken door te trekken en pakte drie punten. Ricardo speelde ook mooie partijen en dit resulteerde in twee overwinningen. Ricardo kan het spel al goed lezen aldus coach Smid. De enige nederlaag was een aantrekkelijke vijfsetter die met 5-11 werd verloren vam B. Coumans. Nico worstelde de eerste twee wedstrijden erg met zich zelf. Verrassend was het dat Gorter zijn laatste partij een ommekeer wist te bewerkstelligen. Het is mooi om te zien dat de kritische Nico veerkracht toonde en door wilskracht en moed het zevende punt wist te scoren. Het vertoonde spel geeft Nico hopelijk vertrouwen voor de volgende partijen. Het dubbelspel werd ook gewonnen door Smid/Sip. Na twee wedstrijden is het bovenaan de ranglijst erg dringen. Avanti voert momenteel de ranglijst aan met 13 punten, evenveel als FVT uit Rotterdam. Appelscha staat nu derde met 12 punten gevolgd door Scyedam met 11 punten. Volgede week zaterdag spelen de jongens de uitwedstrijd tegen Scyedam uit Schiedam.