21/05 BOB, KEVIN EN LEON VERLIEZEN PROMOTIEDUEL

Afgelopen zaterdag speelde het eerste seniorenteam in Assen de promotiewedstrijd voor een plaats in de landelijke derde divisie. Vooraf was GTTC de favoriet. Tijdens de wedstrijd bleek dit ook in de praktijk te kloppen.
Kevin speelde zijn eerste wedstrijd tegen Hugo Beute. Nadat de eerste game kansloos werd verloren kwam Kevin steeds beter in zijn ritme. Dit resulteerde in een 2-1 en een ruime voorsprong in de vierde game. Door onervarenheid en passiviteit wist hij net niet door te drukken. Het was een mooie partij voor het publiek. Bob bleek wederom last te hebben van de druk in partij twee tegen Wiljon. Trouwens ook Wiljon maakte veel fouten in de beginfase. Het was over en weer een foutenfestival waarbij de GTTC- iets minder fouten maakte. 0-2 dus, Daarna speelde Leon tegen de kopman, de 100% speler Jan de Haan uit Friesland. Wat hij daar doet is een raadsel want eigenlijk horen die Friezen zeker niet in Groningen te spelen toch !!!!. Serveren kan hij wel goed want Leon had er de hele wedstrijd veel last van. Het werd een duidelijke overwinning voor Jan. De tussenstand was hiermee al 3-0 voor GTTC. Het dubbel met Kevin en Leon ging wel aardig. Winnen was er niet bij want de Groningers haalden de buit binnen met 3-1. Zo stond er al vlot een 4-0 achterstand op het scorebord. Bob wist eindelijk zijn trainingsniveau te benaderen en dan wordt het voor elke tegenstander lastig. Dit ondervond Hugo. De hatelijk nul was hiermee van het bord. Door nog twee nederlagen van Kevin en Leon liept GTTC verder uit naar 6-1 en was het feest in Groningen.
Voor onze jeugdige spelers een goede ervaring. Het gaat vanzelf een keer lukken jongens. Geduld, rustig doortrainen en nog wat ervaring kan al heel wat schelen. We wensen Hugo, Wiljon en Jan veel succes in de derde divisie.