29/04 STELLAN EN MERIJN PAKKEN SAMEN TWEE NK TITELS

Stellan en Merijn zijn er weer in geslaagd om de Nederlandse titel naar Appelscha mee te nemen. Een geweldige prestatie van het duo. In het individuele toernooi bij de pupillen A won Stellan alle wedstrijden met 3-0 behalve tegen Eric Agamyan, zijn trainingsmaatje op Papendal, in de finale. Eric begon de finale sterk in de eerste game die hij met 11-9 naar zich toe trok. Gaandeweg de partij nam de druk van Eric af en door wat tactische wijzigingen controleerde Stellan de partij volledig. Ook mentaal was hij sterk en hij won de partij met duidelijke cijfers met 1-3; 11-9, 5-11, 7-11 en 6-11. Het was alweer Stellan zijn derde nationale individuele titel op rij.

Een uur eerder werd de dubbel finale gespeeld met daarin andermaal Stellan en Merijn. De broers hadden de kwart, - en halve finale met 3-0 gewonnen. In de finale leek het ook op een vlotte 3-0 uit te lopen, echter op 10-8 in de derde game wist het gelegenheidsduo van Walderveen/Agamyan de game alsnog te winnen met 12-10. Vervolgens kreeg het duo vleugels, won de vierde game ook en stond plotsklaps voor met 10-7 in de beslissende vijfde game. Drie matchpoints waren niet genoeg voor het tweetal. De tweeling vocht zich langszij en won op het vierde matchpoint van de partij alsnog met 13-11 in de verlenging.
In 2009 veroverden de Appelschasters broers ook al samen de NK titel in het dubbelspel.

Kevin Baron deed mee bij de kadetten A. In de poule des doods waren Sjoerd Vaders, Jop v.d. Wiel en een speler van Scylla erg aan elkaar gewaagd. Het was een bijzonder spannende poule waarin Kevin net aan het kortste eind trok. Een overwinning en twee nederlagen waren niet genoeg voor een plaats in de kwart finale. Jammer maar Kevin zat er dicht bij.

Op zaterdag deden bij de NK spelers Leon, Jonathan, David en Herman mee. Leon had de meeste kans om ver te komen in het toernooi. Tegen Mees Brenninkmeijer van Gttc begon Leon uitstekend en nam een 2-0 voorsprong in games. De eerste game was 18-16 !!!!! Na de derde game te hebben  verloren ging ook de voorsprong in de vierde game (9-4) in rook op. Ook de vijfde game ging net aan verloren. Erg jammer voor Leon.
Herman had zich al gedoucht na verlies in de poule waarna hij vernam dat er nog een troosttoernooi moest worden gespeeld. De warme douche zorgde voor nieuwe impulsen. Hij won het troosttoernooi.
Jonathan haalde het hoofdtoernooi niet en was snel uitgeschakeld in het troosttoernooi.
David bereikte bij de pupillen B de laatste acht. Daarna vloog hij uit het toernooi.  Op zich een knappe prestatie van David met coach Bram Parlevliet aan zijn zijde.