07/06 STELLAN 2E EN MERIJN 6E TIJDENS NATIONALE JEUGDMEERKAMPEN FINALES

Tijdens de Jeugdmeerkamp finales hebben de broertjes Smid weer een uitstekend toernooi gespeeld in Hoogerheide. In de Top 12 waarbij iedereen tegen elkaar speelt was de Top 3 duidelijk een maatje te groot voor iedereen.
Tot en met de achtste ronde stonden Bas Hergelink, Laurens van Raadshoven en Stellan nog ongeslagen bovenaan. De onderlinge confrontatie zou de beslissing gaan brengen voor de eindzege. Stellan overklaste Laurens met 3-0 maar verloor zijn wedstrijd tegen Bas met 3-2. Bas moest dus ook zijn laatste wedstrijd tegen Laurens winnen om zeker te zijn van de overwinning. Na 2-0 voor Laurens leek Stellan alsnog met de winst aan de haal te gaan. Een sterke eindsprint zorgde alsnog dat Bas de winst naar zich toetrok.
Merijn was weer eens een verhaal apart. Op zaterdag nog voer voor de psycholoog met een score van 1 uit 6. Coach vader Smid moest hem op zaterdag in zijn laatste partij nog uit "zijn lijden verlossen " tegen Lennaart Slaats na een onnodige schop tegen de tafel. Zondag kwam Merijn alsnog in de flow en met een score van 4 uit 5 werkte Merijn zich naar de middenmoot toe (6e plaats). Een uitstekend resultaat dus voor de broers als eerste jaars pupil. De derde Noordeling bij de pupillen, Colin Rengers, eindigde op een zevende plaats.