14/02 TAFELTENNISSERS APPELSCHA WEDEROM TOT WINST

In de goed gevulde sportzaal van Aekinga zagen de 60 toeschouwers een wedstrijd die helaas een weinig spannend verloop kende. De Appelschastes wisten opnieuw betrekkelijk eenvoudig te winnen, ditmaal met 7-3. In de derby van het Noorden bleven de Assenaren op slechts drie punten steken. De Appelschasters begonnen iewat nerveus aan het duel en misten de absolute topvorm. Gelukkig namen de jongens uit Appelscha op de beslissende momenten de juiste beslissingen. De Assenaren konden echter helemaal niet overtuigen of hadden de topvorm thuis laten liggen. Voordat de Assenaren het goed en wel in de gaten hadden was het al 6-0. Pas in partij zeven wist Trung Nguyen het eerste wedstrijdpunt binnen te slaan voor de tafeltennissers uit Assen. Opvallend was de winst van Knol op Linnewiel met 3-2 in de derde partij van de dag. Zijn goede spel kon Leon geen vervolg geven tegen Trung en Rengers ondanks een 2-1 en 2-0 voorsprong in games. Tafeltennissen kan Leon wel, nu het mentale gedeelte nog.
Linnewiel liet op dit aspect ook duidelijk steken vallen in zijn partij tegen de jeugdige Smid. Hoewel Linnewiel een redelijke pot liet zien werden zijn frustaties wel erg zichtbaar tijdens zijn partij. Thomas Kuijer won twee partijen tegen Rengers en Linnewiel. Stellan Smid bleef namens de Appelschasters ongeslagen.