29/12 RIEKE ATTEMA OVER-ALL WINNAAR VAN GEWELDIG KINDERTAFELTENNISFEEST

Het was vandaag weer een zeer gezellig en geslaagd tafeltennisevenement in Appelscha. Niet alleen de 40 kinderen van 10 basisscholen uit de regio maar ook de vele vrijwilligers die er waren hebben er voor gezorgd dat alles op rolletjes verliep. De Slam FM muziek die de gehele dag uit de luidsprekerboxen klonk vormde een prachtig decor waarin de vele wedstrijden werden gespeeld. Om 09.30 uur kwamen de eersten al de sportzaal binnen. Tegen 10.00 uur was iedereen binnen en startklaar. In no-time werdem de schema's in elkaar gezet en kon er tegen 10.15 uur worden begonnen. Tijdens de twee korte pauzes deze dag heeft Merijn een demonstratie gegeven met Huub. En vlak voor het begin van de grote finales werd het altijd bekende rondje om de tafel gedaan met alle kinderen die er zichtbaar van genoten.
De wedstrijden:
Alle meisjes speelden in een aparte meisjesgroep 6-7-8. In een negenkamp toonde Rebecca v.d. Berg (gr. 7) van Cbs de Mandebrink zich duidelijk de sterkste. Tweede werd de zeer bewegelijke Kayleigh Grotenboer van de Buttinga school (gr 6).
Bij de jongens groep 6 wist Mitchell Kok van De Wingerd uit Bovensmilde de eerste prijs te behalen voor Kylian Janssen van De Riemsloot Appelscha. In de categorie jongens groep 7 werd Damian Kok, ook van de Wingerd de winnaar voor klasgenoot Rutger Timmermans.
Bij de jongens groep 8 wist eerste te worden Riekele Attema, voorheen uitkomend voor Het Startblok uit Donkerbroek maar inmiddels wonend in Duitsland. Rieke logeerde een weekje op het oude nest, kwam, zag en overwon. Tweede werd in deze klasse Milan Grotenboer van de Buttinga school. Om de wisselbeker te winnen werd tot slot een vierkamp gespeeld met de winnaars van de meisjesgroep, en de winnaars van de overige jongens groepen. Speciaal voor de vierkamp werden er twee centrecourts gemaakt. Alle overige kinderen moedigde enthousiast hun favoriet aan en de inmiddels aangekomen ouders zorgden voor veel publiek en lawaai tijdens de wedstrijden.
Uiteindelijk wist Riekele Attema alle wedstrijden met 2-0 overtuigend te winnen zodat hij de terechte Over-All winnaar is geworden van het KINDERTAFELTENNISFEEST 2008. Vermeldenswaard is dat Riekele inmiddels in Duitsland woonachtig is. Hij logeerde bij zijn vriendjes uit Donkerbroek en deed mee namens Het Startblok, zijn oude school. De bokaal staat voorlopig voor één jaar dus in Duitsland.