03/10 OPNIEUW WINST HEREN 1 TEGEN GTTC 7-3

De tafeltennissers uit Appelscha wisten hun tweede thuiswedstrijd in de Landelijke derde divisie wederom in een overwinning om te zetten.
Het uit de 2e divisie gedegradeerde GTTC  1 kwam in de sterkste opstelling naar Appelscha, met Jeroen Hendriks, Wiljon Meints en Hugo Beute. Voor Appelscha verschenen achter de tafel  kopman Stellan Smid en David Dijkhoff. Merijn Smid mocht als derde man zijn debuut maken in de hoofdmacht van Appelscha. Hij speelde op A en trad in zijn eerste wedstrijd aan tegen de geroutineerde Beute. Merijn speelde verdienstelijk en kwam goed mee in de rally. Het was helaas net niet genoeg om het eerste punt te kunnen binnenhalen.  Met 9-11, 11-9, 8-11 en 9-11 beet hij in het stof.  De tweede wedstrijd was meteen op papier de kraker tussen Hendriks en Stellan Smid.  Smid had duidelijk nog iets recht te zetten na zijn onverwacht verlies van vorige week. Hij liet er dan ook geen gras over groeien tegen Hendriks. Geconcentreerd werd Hendriks van de tafel gemept. 11-7, 11-3, 11-3.
David Dijkhoff die vol zelfvertrouwen aan het duel begon wist in een ware thriller tegen Meints ook nu kalm te blijven. Op het juiste moment wist hij de af en toe nerveuze Meints te verschalken in vijven. Meints miste op 10-9  een eigen service en besliste zo zijn wedstrijd in mineur. De vierde partij is zoals altijd bij tafeltennis het dubbelspel. De Nederlandse juniorenkampioenen van 2016 uit Appelscha verschenen in het centercourt. Hun tegenstanders waren Meints en Beute. In de eerste game werd een grote achterstand door Stellan Smid bijna in zijn eentje omgebogen in een 12-10 overwinning met weergaloze ballen. Daarna volgde 8-11 voor de Groningers.  Met 11-9 en 11-5 beloonden de broers Smid zich met een verdiend punt. Het zal lastig worden om van dit duo te winnen in de derde divisie. Het is een ingespeeld duo. Merijn wist op beslissende momenten goed aan te haken bij het niveau van de wedstrijd. De tussenstand was hiermee 3-1 voor de Appelschasters met de zekerheid van bijna 100% dat daar nog een punt bijkomt. Stellan speelde immers op B en moest aantreden tegen Hugo Beute.  De Groninger speelde bij vlagen goed maar kon niet mee met het hoge tempo en de fantastische bh topspin ballen van de Nederlandse juniorenkampioen van 2016. Met daarnaast ook lastige returns voor Beute werd deze wedstrijd met 3-0 winnend afgesloten door Smid. Met een 4-1 voorsprong werd al bijna de genadeklap uitgedeeld aan de Groningers. Jammer dat Merijn daar geen punt aan kon toevoegen in zijn tweede wedstrijd tegen Meints. Hij was dichtbij bij zijn eerste winst, kwam nog terug tot 10-10 in de beslissende vijfde game maar moest uiteindelijk toch capituleren. Dat was even slikken voor de 18 jarige Merijn. Dan de zevende partij tussen Dijkhoff en Hendriks. Op papier zou dit een eenvoudige klus gaan worden voor de Groninger.  Dijkhoff dacht hier heel anders over en groeide in de wedstrijd. Opnieuw verrast de speler uit Leeuwarden. Met veel inzet en mentaal goed bij de lest wist hij er een vijfde game uit te slepen. Net als in zijn eerste partij trok de jeugdige Dijkhoff  aan het langste eind. In tegenstelling tot voorgaande jaren weet hij nu zijn beste spel door te zetten tot in de eindfase. Hij zette daarmee  een 5-2 tussenstand op het scorebord. Stellan Smid verslikte zich daarna in de achtste partij toch weer bijna in Meints maar wist juist op tijd de onstuimige Groninger voor te blijven met 11-9 in de vijfde game. (6-2). Dijkhoff liet daarna nogmaals zijn blakende vorm zien door de af en toe gefrustreerde Beute de les te lezen. met 3-1 winst zette Dijkhoff de stand op 7-2.
Het sluitstuk van de avond was de partij tussen Hendriks en Merijn Smid. Het was eigenlijk een oneerlijke strijd. Hendriks was duidelijk de beste. Stellan Smid en David Dijkhoff bleven ongeslagen. Merijn Smid verloor er drie.  Volgende week komt de nummer 2 Hilversum naar Appelscha toe. De wedstrijd begint om 14.00 uur aan de Aekinga te Appelscha. Iedereen is welkom.
De stand is nu als volgt:  1. TTV Appelscha 1,   3-20; 2. Hilversum 3,  3-16; 3. Kampenion 1,  3-16; 4 GTTC  1,  3-13;  5. HTC  2,  3-13.  6. Spaarne 1,  3-12.