26/09 GELIJKSPEL HEREN 1 IN KAMPEN

Het eerste seniorenteam heeft een benauwde remise behaald in Kampen tegen Kampenion. Jammer genoeg verloren Huub en David beide eerste enkelspelen. Ook het dubbelspel werd verloren. Daardoor keken de jongens al snel tegen een 3-1 achterstand op. Stellan wist zijn eerste pot wel eenvoudig te winnen.

David en Stellan zetten de beide teams weer naast elkaar. Vooral David speelde grandioos. Zijn trainingsarbeid en de individuele training met Stellan laat zijn sporen na. In een mooie partij wist hij van Gert Jan de lange te winnen in vijven. Zo goed als David speelde, zo matig was het vertoonde spel van routinier Smid. Zo liet hij in zijn eerste partij een 10-4 voorsprong glippen. Dat overkwam hem ook in de tweede partij. Mentaal was hij daarna geen schim meer.

David wist ook zijn laatste wedstrijd te winnen en het team stevende af op een remise. Totaal onverwacht verloor Stellan van Ringenier met 3-2. Smid sr. liet in de allerlaatste wedstrijd van de dag toch nog van zich spreken en wist de Lange in vijven te kloppen.  Alles bij elkaar een zwaar bevochten remise.

De andere uitslagen lieten een gunstig beeld zien zodat de jongens nu met 13 punten uit twee duels bovenaan staan. Wel kan gekonkludeerd worden dat alle teams van elkaar kunnen winnen. Het kan dus nog alle kanten op. Aanstaande zaterdag wacht de Noordelijke derby tegen GTTC uit Groningen. Het duel staat om 14.00 uur in Appelscha op het programma.