MOOIE OPSTEKER TIJDENS EERSTE WEDSTRIJD APPELSCHA 1

Het eerste duel in de derde divisie is voor de TTV Appelscha heren prima verlopen. Het werd een geweldige 8-2 zege op Spaarne 1 uit Haarlem.

De eerste wedstrijd van het najaarsseizoen in de opstelling a David b Stellan en c Huub. We hoopten er op dat David of Huub zijn eerste wedstrijd wist te winnen. Dat zou in theorie nl. een voorsprong betekenen van 4-1 er vanuitgaande dat Stellan zijn wedstrijden ging winnen inclusief het dubbelspel. De praktijk liet zien dat het zelfs nog beter uitpakte dan verwacht. Zowel David als Huub wisten beide eerste duels te winnen van hun tegenstanders. Huub met 3-1 en David ook overtuigend van Kalkman met 3-1. Na vijf wedstrijden staat er inmiddels al een ongeloofljke 5-0 score op het bord. Het wordt nog erger voor de tegenstanders. omdat David ook zijn tweede duel tegen noppenman Helle met 11-7 in de vijfde game wint. Daarna weet Spaarne het eerste punt te scoren door Koppen die Smid sr. met 11-8 in de vijfde game nipt voorblijft. Stellan en David winnen ook beide laatste duels en Huub kan het niet bolwerken tegen Kalkman. Het dubbelspel met Stellan/Huub werd met 3-2 in winst omgezet. David blijft dus in zijn debuut wedstrijd ongeslagen, erg knap. Eindresultaat 8-2 en is boven verwachting. Omdat de overige duels tussen Hilversum en GTTC en HTC-Kampenion beide een 6-4 laten zien neemt de ploeg uit Appelscha brutaal de leiding. Volgende week zaterdag staat het uitduel tegen Kampenion op het programma. De opstelling wordt nog niet prijs gegeven.