NETTE 6-4 OVERWINNING HEREN 1

Koploper Appelscha heeft in de Noordelijke eerste divisie de eerste wedstrijd tegen naaste belager Assen 2 winnend afgesloten. Hiermee staat het team op de rand van het kampioenschap wat promotie inhoudt naar de Landelijke derde divisie.

Stellan Smid bleef eenvoudig overeind en boekte drie overwinningen. Andries Cats en David Dijkhoff wisten van Melvin van Kralingen te winnen. Ook het dubbelspel met vader en zoon Smid wist een punt binnen te halen.

De mooisste wedstrijd was de laatste. Cats tegen Leeferink. Het duel werd in vijfen beslist met 11-9 voor de Assenaar Leeferink.

Daarmee staat het senioren team nu 13 punten voor op Assen. Aanstaande zaterdag is het uitduel in Groningen tegen GTTC 3 en kan het team definitief kampioen worden. Merijn Smid, David Dijkhoff en Huub Smid zijn de vermoedelijke spelers.