06/10 NACHTWERK IN HARKSTEDE

Afgelopen vrijdag werd de vierde competitie wedstrijd in de Noordelijke eerste divisie tussen Appelscha 1 en Argus 1 gespeeld in Harkstede. Meestal duren de wedstrijden in Harkstede vrij lang. David en Merijn waren er al op voorbereid en gingen moeiteloos mee in het ritme van de thuisploeg. Zo rond 23.00 uur waren de overige vijf competitiewedstrijden van Argus al uitgespeeld. Bij onze wedstrijd stond er pas een (mooie) 1-4 score op het bord. Kortom, we waren nog maar op de helft en dan weet je al dat het weer laat gaat worden. Enfin, de laatste vijf wedstrijden werden afgewerkt in een grote sporthal met vijf ongebruikte tafels naast ons. Gestaag vorderden de wedstrijden en konden om 01.15 uur de laatste twee wedstrijden toch nog op twee tafels worden afgewerkt. Het was erg prettig dat Frank Schuur dit aanbod. Daar werd uiteraard gretig van gebruik gemaakt. De 6-2 score werd vervolgens nog verder opgekrikt naar 8-2 omdat zowel Smid sr. als jr. deze laatste twee wedstrijden mee naar Appelscha namen. De beste prestatie werd echter neergezet door David Dijkhoff. De 15 jarige Leeuwarder wist een gave hattrick te scoren. In zijn laatste partij werd routinier Storteboom met 3-2 aan de kant geschoven. Daarvoor had David ook al twee punten gescoord tegen Bosch en Schuur. Merijn had het vrijdag moeilijk met zichzelf en liet grote voorsprongen tegen Storteboom uit zijn handen glippen. Gelukkig wist hij de nachtwedstrijd tegen Schuur toch nog binnen te slepen. Zo tegen 02.00 uur was de wedstrijd gespeeld en de overwinning was een feit en om 03.00 uur waren we weer thuis. David moest er al weer vroeg uit (05.30 uur) om zijn krantewijkje te doen. Merijn mocht jeugdteam 1 meehelpen  naar een monsterscore en stond om ca. 09.00 uur alweer achter de tafel. Het is duidelijk dat dit soort wedstrijden je niet al te vaak moet spelen. Ze hakken er vreselijk in.

Door de overwinning staat het eerste seniorenteam nu op een tweede plaats, vier punten achter de gedoodverfde favoriet Assen. De doelstelling (eerste vier eindigen) is nu binnen handbereik.

Komende vrijdag speelt het eerste team weer eens thuis, ditmaal tegen Ready uit Leeuwarden. De wedstrijd begint om 20.15 uur. Iedereen is welkom.