02/10 EERSTE JEUGDTEAM OP KOERS VOOR TITEL

Het is even wennen voor het eerste jeugdteam van de tafeltennisvereniging Appelscha. Vanaf 2011 heeft onze vereniging op kampioenspoule niveau gespeeld met als hoogtepunt de Nederlandse titel voor clubteams in het seizoen 2012-2013 met Baron, Knol en Kuijer. Dit seizoen kwam aan de landelijke status abrubt een einde toen de landelijke competitieleider eigenhandig besloot om het eerste jeugdteam geen landelijk plaats meer aan te bieden. Ze vond het team te zwak om landelijk te spelen en vergat gemakshalve Merijn mee te nemen in de berekening. Dus moesten de jongens van team 1 noodgedwongen met Jim, Siert en Kevin en Merijn een klasse lager (in de Noordelijke divisie) starten. Dat wekte, behalve op de lachspieren, op zijn minst weer argwaan bij de competitieleider van de afdeling Noord. Hij vond het team (terecht) veel te sterk voor de Noordelijke divisie. En daar had hij natuurlijk helemaal gelijk aan. Wel kregen we nog het advies mee om onze sterkste speler niet zo vaak mee te laten doen want dat zou niet zo eerlijk zijn tegenover de andere spelers. Deze laatste opmerking wekte dan ook weer verbazing zonder hier verder in detail te willen treden.  Enfin, na drie wedstrijden spelen doen de jongens van team 1 het volgens verwachting in deze klasse. Met een moyenne van 8 punten per wedstrijd lijkt een promotie niet ver weg. Jim Berenschot is nog ongeslagen en staat dus nog op een mooie 100% score. Assen 1 gooit echter tot nu toe roet in het eten. Met twee overtuigende 10-0 soores en een 7-3 nemen zij verdiend de koppositie in met drie punten voorsprong op onze Appelscha jongens. Komend weekend spelen de teams hun onderlinge confrontatie in Appelscha thuis en kan alles weer anders zijn. De Appelschasters zullen met hun sterkste formatie aantreden en gaan zelfverzekerd voor een goed resultaat om de concurrentie meteen op achterstand te zetten. Assen zal hier ongetwijfeld anders over denken. De wedstrijd begint as. zaterdag om 09.00 uur in de gymzaal aan de Aekinga. Het wordt weer een ouderwetse kraker in onze sportzaal. Iedereen is van harte welkom.