20/09 MERIJN SMID LAAT STERK SPEL ZIEN

De tweede wedstrijd van Appelscha 1 in de Noordelijke eerste divisie tegen Assen 1 werd uiteindelijk onbeslist. Daar konden de Appelschasters goed mee leven.

Grote man aan Appelscha zijde was de jeugdige Merijn Smid. Hij liet weer eens ouderwets zien wat de mogelijkheden zijn van de 15 jarige. Met twee zeges op de ervaren Zwama en Eldering bekroonde hij deze avond met een hattrick. Invaller Trung kon het Smid junior niet lastig maken.

Het andere talent aan Appelscha zijde, de 15 jarige David Dijkhoff, speelde wel konsekwent. Het is een kwestie van tijd, ervaring en training dat David ook zal worden beloond met zijn aanvallende speltype. Tegen de ervaring kwam David nog wat tekort. In zijn laatste partij van de avond tegen Trung leek zijn eerste punt binnen handbereik. Helaas ging de spannende vierde game net naar Trung zodat de Assenaren een 5-4 voorsprong namen.  Smid junior zorgde in zijn laatste partij tegen Eldering voor de verrassende remise.

Senior Smid had in zijn openingsduel tegen Eldering zeker kansen. Na 1-1 nam de 53 jarige Smid een 10-8 voorsprong maar mist net de koelbloedigheid om deze game naar zich toe te trekken. Daarna kantelde de partij in het voordeel van Eldering.  Tegen Zwama was er ondanks hard werken geen uitzicht op winst. Het werd 3-1.  Invaller Trung werd in de openingspartij met 3-0 geklopt.

Het dubbelspel tussen vader en zoon Smid tegen Eldering/Zwama liet net als vorige week voortreffelijk. Na een 6-11 in de eerste game werd de tweede en derde game met 11-6 en 11-4 gewonnen. Een voorsprong in de vierde game werd uithanden gegeven. Maar in de vijfde game werd dit alsnog rechtgezet. Kortom, weer een nuttige dubbel overwinning.

Volgende week zaterdag speelt senioren 1 de uitwedstrijd tegen Treffers 2 uit Klazienaveen.