SENIOREN 1 BILLENKOEK TEGEN KAMPIOEN GRONINGEN

Ons eerste seniorenteam heeft zaterdag een 9-1 nederlaag geleden tegen de kampioen van de Noordelijke eerste divisie: GTTC Groningen 2. GTTC dat 5 punten moest halen om zeker te zijn van het kampioenschap begon vurig aan de wedstrijd.

Appelscha tafeltenniste met invaller en verdediger Nico Gorter en het vaste duo Andries Cats en Leon Knol. Wiljon Meints kon tegen Leon in de vijfde wedstrijd het winnende punt al maken, want GTTC nam de leiding met 4-0. Andries en Nico verloren hun openingsduel kansloos. Leon verloor in een vijfsetter van Eric Mulder. Ook het dubbelspel werd met 16-14 in de vijfde verloren.

Leon begon zwak aan de wedstrijd maar wist een 2-0 achterstand gelukkig nog goed te maken. Met  11-8 in de vijfde game wist hij het kampioenschap van GTTC met 1 wedstrijd uit te stellen.

Rutger Lammerts mocht het winnende kampioenspunt scoren voor GTTC. Hij was met 3-0 te sterk voor Nico. Na de bloemen en felicitaties in ontvangst genomen te hebben van de voorzitter van GTTC werd er ontspannen verder gespeeld.

Rutger versus Leon was een leuke wedstrijd. Leuke en lange rally’s werden er gespeeld. Na 11-9 in de vijfde moest Leon zijn tegenstander feliciteren. De laatste wedstrijd was er nog één om van te genieten. Nico kwam lekker in zijn element door de spinballen van Eric. Wederom met leuke en lange rally’s tot gevolg. Ook deze wedstrijd werd beslist door GTTC.

GTTC is de terechte kampioen van dit seizoen. GEFELICITEERD. Na afloop van de wedstrijd werd er genoten van een heerlijke stroopwafeltaart om het kampioenschap te vieren.

Tot Slot:

1. De doelstelling is behaald met het behouden van de eerste noordelijke divisie plek.

2. Leon speelde voorlopig zijn laatste wedstrijd voor TTV Appelscha. Opmerkelijk was dat hij dit in de maximale aantal games deed. Zowel tegen Eric, Rutger & Wiljon speelde hij een vijfsetter. Ook het dubbelspel werd in vijven gespeeld.

3. In de competitie behaalde Leon zijn persoonlijke doelstelling door ongeslagen te zijn. ‘21/21’. Door dit resultaat behaalde hij ook zijn C-licentie bij de senioren.

Het zit er weer op voor dit seizoen. Invallers, teamgenoten, tegenstanders, supporters (vooral vaste supporter:  Milan Vonk) en de lezers van mijn mooie en spectaculaire verslagen, allen bedankt voor dit seizoen.

Ik zie jullie achter de tafel. Groetjes Leon