SENIOREN 1 DOET GOEDE ZAKEN

De laatste wedstrijd voordat de promotie- en degradatiewedstrijden in de Noordelijke eerste divisie van start gaan, werd door TTV Appelscha 1 zaterdag gespeeld tegen Assen 1.

Senioren 1 kon niet beschikken over een derde man, Thomas Groenevelt is helaas nog altijd geblesseerd en uit senioren 2 kon niet worden geput omdat zij een inhaalwedstrijd speelden in Appingedam.

Voor Andries Cats en Leon Knol erg jammer, want zij wilden de goede reeks van gewonnen wedstrijden graag voortzetten.

Andries kon het niveau van voorgaande weken niet vasthouden deze wedstrijd. Erg jammer, want dit leidde tot drie nederlagen. Ook het dubbelspel werd samen met Leon in een prachtige vijfsetter verloren (17-15) van Leeferink en Meppelink.

Leon scoorde drie punten in Assen. Zijn openingsduel werd met 3-0 gewonnen van Meppelink en Leeferink en Roordink werden door hem elke met 3-1verslagen. Mede door deze 3 overwinningen blijft Leon deze competitie ongeslagen.

Al met al kan Appelscha 1 tevreden zijn met het behaalde teamresultaat, het behouden van de plek in de noordelijke eerste divisie. Door 38 punten te scoren zijn zij derde geworden in het klassement en kunnen ze nog strijden in de promotiegroep.

De komende drie weken gaat er gespeeld worden tegen GTTC 2, Ready 1 en Argus 1. GTTC en Ready kunnen gaan uitvechten wie dit seizoen de beste tafeltennisploeg is en wie er gaat promoveren naar de derde divisie. De rol van Appelscha is wat dat betreft uitgespeeld omdat het puntenverschil met beide bovenste ploegen te groot is.

-----------------------------------
GTTC Groningen 2     7 - 52