MOOI WEEKEND VOOR TAFELTENNISSERS APPELSCHA 2

De tafeltennissers van het tweede seniorenteam van TTV Appelscha hebben een goed weekend gedraaid in de Noordelijke tweede divisie: vrijdagavond werd in Finsterwolde met 1-9 Oldambt 2 verslagen en een dag later werd in Appingedam DTTC’78 1 met 2-8 aan de zegekar gebonden.

In Finsterwolde tekenden Nico Gorter en Huub Smid elk voor de maximale zege, namelijk elk drie enkelspeloverwinningen. Vooral voor de 17-jarige Nico een super moment, geweldig dat hij zijn draai begint te vinden tussen de senioren in deze klasse en nu ook zijn wedstrijden begint te winnen.

De 15-jarige Merijn Smid kon die prestaties net niet evenaren, hij won tweemaal en zijn verliespartij ging nipt over de maximale vijf games. Dichtbij dus. Vader Huub en zoon Merijn wonnen samen het dubbelspel van de Oldambsters.

Huub had een kort nachtje want zaterdagmiddag kon hij samen met Lennart Janssen en Johan Vogelzang aan de bak in Appingedam, tegen het eerste team van DTTC’78. Nico en Merijn mochten zaterdag met het eerste jeugdteam aan de bak in de Kampioenspoule. Onze jongens in Appingedam startten wat stroef, maar kwamen steeds beter op dreef. Na de tussenstand 2-3 in het voordeel van Appelscha werden alle wedstrijden gewonnen en werd het uiteindelijk een mooie 2-8 overwinning.

Lennart Janssen was namens Appelscha de gevierde man, de slimme noppenspeler varieerde dat het een lieve lust was en noopte daarmee elke opponent tot capitulatie. Samen met Huub Smid werd hun eerste gezamenlijke dubbelspel ooit ook nog eens in winst omgezet, in een mooie en spannende vijfgamer.

Huub Smid, vorig jaar nog aan hernia geopereerd, begon na twee dagen tafeltennissen de pijntjes in zijn rug te voelen en ook omdat zijn opponent Robbert Janssens steeds beter ging spelen kon Huub in die partij zijn 2-0 voorsprong in games niet over de streep trekken en verloor in vijven.

Johan Vogelzang verloor ook van Janssens, in vier games. De andere twee Appingedamse tafeltennissers wisten de verdedigende muur van Johan niet te slechten en werden beide in drie straight games verslagen.