EERSTE TEAM WINT VAN FTTC FRANEKER MET 7-3

De tafeltennissers van het Appelschaster eerste seniorenteam hebben weer een overwinning geboekt. Ditmaal tegen FTTC uit Franeker. Na minder dan drie klokuren zat de wedstrijd er al op. Voor FTTC is het momenteel punten sprokkelen en met drie punten hebben zij het maximale eruit gehaald.

Invaller Merijn Smid had eigenlijk zijn kruit al verschoten door vrijdagavond met senioren 2 mee te doen en zaterdag aan het begin van de middag met het eerste jeugdteam te tafeltennissen in de Kampioenspoule. Merijn beschikt over een prima conditie en met de nodige scherpte begon hij vanaf vijf uur 's middags aan zijn duels met FTTC Franeker. De 15-jarige Merijn was goed voor twee overwinningen. Tegen Heeres werd zijn openingsduel met 3-1 verloren. Hartman en Reitsma werden beide met 3-1 verslagen.

Andries Cats had weinig moeite met verdediger Hartman. De rake klappen van Andries deden Hartman ballen rapen. Een eenvoudige 3-0 overwinning. Ook Reitsma kon weinig inbrengen tegen Andries, wederom een 3-0 overwinning. Het slotduel van Andries ging helaas met 11-8 in de vijfde game verloren. In een gelijk opgaande strijd trok Heeres aan het langste eind, met de nodige ‘kantballetjes’. Pech voor Andries.

Het dubbelspel was uitermate bedroevend. Een 7-3 voorsprong in de eerste game verdween en er werd met 11-7 verloren. Het ging bergafwaarts  en met 11-4 en 11-6 deden Andries en Leon zich te kort.

Leon Knol won eenvoudig zijn eerste twee wedstrijden, met 3-0 van Heeres en Reitsma. Tegen verdediger Hartman kwam Leon door misser na misser in de problemen. Met een 2-1 achterstand in games en 8-7 werd het nog spannend. Gelukkig beschikte Leon nog over reserves en won de vierde game met 11-8. De vijfde game werd eenvoudig gewonnen.

Al met al was het geen denderende, spannende, bloedstollende, meeslepende wedstrijd, maar wel een degelijke overwinning. Aanstaand weekend staat de laatste wedstrijd op het programma voordat de promotie/degradatie-duels van start gaan. Senioren 1 wil goed afsluiten in sporthal de Spreng in Assen. Deze wedstrijd start om 14.00 uur.

Het doel van dit seizoen: Handhaving, ligt binnen handbereik.

Groetjes, Leon.