HERENTEAM 1 WINT VAN KOPLOPER GRONINGEN 2

Afgelopen zaterdag tafeltenniste TTV Appelscha 1 tegen koploper GTTC 2 in Groningen. Dit beloofde een mooie wedstrijd te worden. Andries speelde met nieuwe rubbers. Invaller, strijder en verdediger Johan kon zijn strakke backspinverdediging uit de kast halen en variëren met effect tegen drie respectievelijke aanvallers. Voor Leon stonden er drie mooie wedstijden op het programma met snel en aanvallend spel, wat leidde tot mooie rally’s en overspinnen.

Johan beet het spits af tegen Meints. De rustige topspinballen van Meints werden voldoende voor een 3-1 overwinning. Johan kwam hierdoor niet geheel in zijn element en kon geen vijfde game afdwingen. Tegen Gerami hierin tegen, werd het voor Johan een stuk aantrekkelijker. De snel spelende Gerami met harde en snelle topspinballen waren voor Johan een mooie prooi. De goede verdediging kwam daardoor goed uit de verf. Een 3-1 overwinning als resultaat.

De goed spelende Mulder begon sterk tegen Johan. Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Johan meer grip op de wedstrijd. Voor Johan mocht het niet baten,  Mulder bleef geduldig en wachtte zijn kansen goed af, 3-1.

In deze strijd nam Appelscha brutaal de leiding en zette Groningen onder druk door een 5-1 voorsprong te nemen.

Andries opende sterk tegen Gerami. Tactisch zeer sterk gespeeld. Ook het sterke wapen van Andries, zijn forehand topspin lukte goed in deze wedstrijd. Ook de rust in het spel biedt perspectief. Een 3-1 overwinning. Andries nam brutaal de voorsprong  tegen Mulder. De tweede game werd met 12-10 in het voordeel van Mulder beslist. In dit duel bleef Mulder de baas met een 3-1 overwinning.

Tegen Meints moest Andries na een 2-0 voorsprong zijn tegenstander alsnog feliciteren. De derde game ging net aan Andries voorbij, toen hij goed terug kwam van een 10-6 achterstand. Helaas ging deze game nipt naar Meints met 12-10.

Het dubbelspel Andries/Leon kwamen goed uit de startblokken. Zij namen een 2-0 voorsprong. Hierna volgde twee zwakke games. Maar gelukkig konden zij in de vijfde game hun niveau weer herpakken, 3-2.

Leon speelde zijn openingswedstrijd tegen Mulder. Voor het publiek denk ik een aantrekkelijke wedstrijd. Het ging zeer gelijk op. 0-1, 1-1, 1-2, 2-2. De vijfde game was er eentje om in te lijsten. Een 10-7 voorsprong en dus 3 matchpoint waren voor Leon nog niet genoeg. Mulder knokte zich goed terug en speelde knappe overspinballen en nam een 11-10 voorsprong. Hierna volgden lange rally’s, forehand/backhand topspinballen brachten Leon gelukkig de overwinning met 13-11. Tegen Meints en Gemari was Leon nauwelijks in de problemen gekomen, met respectievelijk een 3-1 en 3-0 overwinning.

Van de laatste 4 wedstijden werd er 1 gewonnen. Een 6-4 overwinning als  eindresultaat. Wederom doet Appelscha hiermee goede zaken in de Noordelijke eerste divisie, wint voor de derde achtereenvolgende keer en staat stevig op de vierde plek.

Aanstaande zaterdag speelt Senioren 1 tegen thuis tegen FTTC uit Franeker. Deze wedstrijd begint om 17:00 uur.

Fijne week allen, Leon