24/2 "VOLGENDE KEER PAK IK HEM"

Vorige week zondag deden Pascal, Jim en Djosh mee aan een jeugdranglijsttoernooi in Nijmegen. Nathan was mee als trouw supporter en Thomas nam de honneurs waar als coach. Halverwege de reis ontdekten de drie bengels de oude Nokia 3310 van Thomas en daarmee werd de aanval ingezet op de topscore van het spel Snake II. Anderhalf uur later bleken de pogingen tevergeefs en moesten de heren de teleurstellingen dan maar omzetten in vechtlust en hopelijk mooie resultaten in het Nijmeegse. Rond negen uur was het ensemble als een van de eersten aanwezig in de zaal. Nathan en Thomas deden zich tegoed aan een lekkere kop koffie (een macchiato, zelfs) en de jongens waren al snel vertrokken om in te spelen.

Pascal speelde de mooiste pot van de dag tegen Mats uit Amsterdam. Hoewel Pascal nog geen anderhalf jaar lid is, moest het tot ver in de vijfde game komen voordat het onderspit gedolven werd. Wel ging Pascal door in de hoofdronde, maar hierin kwam onze vriend net tekort. Rakker-Djosh had met zijn net negen jaar een paar fraaie partijen, maar leek in andere potjes soms wat minder aanwezig. Jim kwam duidelijk door de voorrondes, speelde vervolgens een partij vol passie tegen Jelle van Westa, maar wist helaas niet te winnen. Eens een dagje 'net niet', dus. Er zijn redenen om toch tevreden terug te kijken.

1. De jongens hebben gestreden voor wat ze waard waren.
2. De jongens deden voor elke wedstrijd een warming-up.
3. De jongens zijn allemaal gefilmd. Leuk voor de training.
4. Djosh zei na een verloren wedstrijd: "volgende keer pak ik hem".
5. Jims harde forehand wordt steeds meer een gevaarlijk wapen.
6. Pascal verbeterde op de terugweg alsnog Thomas' topscore met Snake.