WINST SENIOREN 1 MET UITBLINKER JOHAN

Senioren 1 heeft zaterdagmiddag in de strijd om nacompetitie te voorkomen goede zaken gedaan door 8 punten mee te nemen uit Dokkum. Uit drie wedstijden staat senioren 1 op een gunstige derde plaats met 16 punten in de Noordelijke eerste divisie.

Aan de start van de wedstrijd verscheen ditmaal invaller Johan Vogelzang, omdat Thomas momenteel nog geblesseerd is. Johan kwam vrijdag terug van een weekje Terschelling waar hij heerlijk heeft genoten van het ontspannen leven (althans dat maakte je op uit zijn spel). Veel en afwisselende effectballen brachten Johan tot drie prima overwinningen. Kenmerkend was dat Johan geen game heeft afgestaan. Je kunt stellen dat invaller Johan deze wedstrijd man of the match is.

Andries heeft prima gespeeld. Hij heeft zichzelf kunnen belonen met een overwinning en het dubbelspel samen met Leon. Er werd met 3-1 gewonnen van de lastig spelende Wijnsma. Zowel tegen De Jong en Woudwijk smaakte het naar meer, alleen mocht het niet baten voor Andries.

Leon heeft door middel van 'netjes' spel drie overwinningen geboekt. Netjes in de zin van het aantal net en randballetjes. Tegen Woudwijk werd in een spannende wedstrijd de vijfde game met 11-4 beslist. Waarvan pak'm beet 4 netballen?! Een beetje geluk was het wel. (waarschijnlijk druk ik dit te zacht uit, om namens Dokkum te spreken). De wedstrijd tegen De Jong mocht Leon OOK niet klagen. Op 10-9 in de vierde game kreeg Leon uiteraard een randje mee. Wedstrijd beslist. Wijnsma werd met 3-1 verslagen.

Er zijn nog vier wedstijden te spelen in deze boeiende competitie, voordat de bovenste vier teams om promotie naar de derde divisie gaan strijden en de onderste vier tegen degradatie. De komende twee weken worden er geen wedstijden gespeeld. Zaterdag 8 maart gaan we weer los en komt GTTC Groningen 3 op bezoek. Deze wedstrijd start om 17:00 uur.

Verslaggever: Leon