NEDERLAAG VOOR SENIOREN 1

Afgelopen zaterdag werd er weer hard gestreden in de zaal van de Zeuvenakkers. Het eerste seniorenteam speelde hun wedstrijd tegen opponent Ready 1 uit Leeuwarden. Jonathan Bosma mocht zijn debuut maken en komt voor het eerst uit in deze klasse. Hij viel in voor de geblesseerde Thomas. De rest van het team bleef ongewijzigd.

Als debutant en invaller was Jonathan niet instaat om potten te breken en voor verrassingen te zorgen. Helaas moest hij driemaal zijn tegenstander feliciteren.
Zijn beste wedstrijd van de dag was de laatste tegen Frans v.d. Berg. Mooie overspinnen en balwisselingen in de eerste game, werden helaas niet beloond in gamewinst (11-13).
Het seniorenspel is duidelijk anders dan bij de jeugd, waren zijn woorden na afloop van de wedstrijd. Voor Jonathan was dit een mooie gelegenheid om ervaring op te doen bij de senioren.

Andries mocht de eerste wedstrijd aantreden tegen Harry v.d. Berg. Om maar met de deur in huis te vallen, werd deze wedstrijd een echte kraker. Het niveau werd naarmate de wedstrijd steeds hoger en de rally’s duurden langer. In het nadeel van de thuisploeg werd deze wedstrijd met 3-2 verloren.

De overige twee wedstijden werden ook in het voordeel voor Ready beslist. Wanneer Andries zijn constante spel weet te hervinden, met name zijn forehand topspin dan komen de punten vanzelf. Allereerst geloven in eigen kunnen.

Leon bleef ongelslagen, (althans in zijn enkel spel). Twee vijfsetters moesten er uit de kast getrokken worden. Een 2-1 achterstand tegen Frans en een 2-0 achterstand en 2 matchpoints tegen Harry werden weggewerkt. Ondanks de drie winst partijen was hij niet tevreden. Het kan en moet nog scherper in het vervolg. Het gevoel moet hervonden worden. Ditmaal kwam hij goed weg, maar hij moet dit soort situaties zien te voorkomen. Tegen Klaas werd er met 3-1 gewonnen.

Het dubbelspel Andries/Leon werd op tactisch gebied verloren. Een goed leermoment voor het duo.

Volgende week staat de altijd lastige uitwedstrijd tegen Dokkum op het programma.
Het is nog afwachten in welke opstelling er gespeeld gaat worden. Is Thomas fit genoeg om te spelen? Uiteraard volgt er een verslag van deze wedstrijd. Tot dan.

Verslaggever: Leon