02-02-2014 GELIJKSPEL VOOR NIEUW EERSTE SENIORENTEAM

Dit seizoen speelt senioren 1 met een geheel nieuw team in de Noordelijke eerste divisie. Kevin Baron is vertrokken naar Klimaatgroepstars en Shouhan Men speelt voor GTTC. Het drietal Andries, Thomas en Leon moeten zorgen zich te handhaven dit seizoen. Zaterdagavond stond opponent Argus in het rustige Appelscha, aan de start van de eerste competitiewedstrijd.

Voor Thomas is dit een mooie kans om zich te bewijzen in de noordelijke eerste divisie. Vorig seizoen was Thomas het grootste deel van de competitie geblesseerd, waardoor hij vele wedstijden heeft gemist. Na een redelijk goede maand te hebben gedraaid zonder teveel klachten, schoot het donderdag Thomas in de knie. Wederom weer een blessure. Ondanks de blessure verscheen hij aan de start van de eerste competitiewedstrijd.

Thomas begon sterk aan zijn openingsduel. Zijn beste game was de eerste van de dag tegen Bosch. Helaas door kleine foutjes werd deze game nipt verloren met 11-9. Hierna kwam hij  er niet meer aan te pas. Dit kwam mede door de knieblessure, waar hij zichtbaar last van had. De overige duels werden ook verloren.

Leon opende moeizaam tegen Mathilda. De eerste game werd kansloos verloren. Naarmate de games vorderden kon hij meer een vuist maken en werden de overige games gewonnen. Een 3-1 overwinning.

De wedstrijd tegen Bosch werd zonder problemen gewonnen (3-0). Als afsluiter mocht Leon aantreden tegen Storteboom en voordat ze begonnen waren nam Storteboom al met 0-2 de leiding. Het leek niet veel op tafeltennissen aan de kant van Knol. Een beetje pep talk aan de kant van de Appelscha wist Leon op het juiste pad te krijgen. Een moeizame 3-2 overwinning.

Andries moest vandaag genoegen nemen met 1 overwinning op Mathilda. Er werd nipt verloren met 9-11 in de vijfde game tegen Bosch. Als je kijkt naar de statistieken is er één ding dat opvalt: het kwartje valt in de slotfase van de games net verkeerd. Alle games die verloren zijn zaterdagavond is met twee punten verschil. (Storteboom, 9-11, 11-5, 11-13, 11-13) & (Bosch, 11-7, 11-13, 9-11, 11-5, 9-11). Dit kun je pech noemen.

Het spits van de competitie is eraf. Milan bedankt voor de support, de pizzageur rook goddelijk tijdens het spelen.

Aanstaande zaterdag komt Ready uit Leeuwarden op bezoek, wederom start deze wedstrijd om 17:00 uur. Support is altijd welkom.

Leon