REMISE VOOR EERSTE JEUGDTEAM IN HAZERSWOUDE

Het eerste jongensteam is voor het vierde achtereenvolgende jaar aan het avonturier in de kampioenspoule begonnen. Na drie opeenvolgende succesvolle jaren in de hoogste landelijke klasse is het nu een hele kunst om de play-offs te halen.

Dit keer stond er meteen een hele lastige uitwedstrijd voor de jongens op het programma tegen een van de favorieten voor de Nederlandse titel. Avanti 1 heeft zich duidelijk versterkt nu verdediger Sparreboom erbij is gekomen. Samen met zijn teammaten Olaf Stolwijk en Steven Pouw vormen ze een kwalitatief sterk team in de breedte.

Merijn, Ricardo en Nico hadden al een vrijdag-avond wedstrijd in de benen maar dit bleek geen beletsel om er flink tegenaan te gaan. Integendeel, ze hadden er zin in.

Nico opende met een 3-0 nederlaag tegen Stolwijk die gedecideerd door de verdediging wist heen te slaan.

Ricardo wist wel raad met verdediger Sparreboom. In een spannende wedstrijd wist hij met 3-1 aan de goede kant te blijven. Met name de vierde set was heel spannend, het werd 17-15 nadat Sparreboom vijf match-points had weggewerkt. Op de zesde sloeg Ricardo het bevrijdende punt voor Appelscha binnen.

Geinspireerd door het goede spel wist Merijn van Pouw te winnen met 3-1,  met name door zijn plan goed en constant uit te blijven voeren.

Het dubbelspel liet tot verrassing van coach Smid zien dat er samen ook goed gedubbeld kan worden. Met voortreffelijk spel en slim te spelen wisten zij het lastige Avanti dubbel te pakken, een belangrijk punt en een mooie opsteker.

Het was inmiddels 1-3 voor Appelscha. Na het dubbel was Nico weer aan de beurt tegen Sparreboom. De Avanti speler had duidelijk meer geduld en Nico had het nakijken.

Merijn wist daarna in een aantrekkelijk duel verrassend Stolwijk te kloppen met 3-1. Inmiddels was de score 2-4 in het voordeel van de Appelschaster jongens en hing een verrassing in de lucht.

Ricardo mocht weer aantreden in zijn tweede enkelspel, nu tegen Pouw. Verrassend genoeg wist Pouw constant de druk erop te houden en ondanks mooie rally's over en weer was de Avanti speler de winnaar met 3-1.

Ook Merijn kon tegen Sparrebooms verdediging niet op. Hij versloeg zich menigmaal en verloor vrij kansloos van de verdediger.  Vervolgens had ook Nico  niks in te brengen tegen Stolwijk. De 2-4 voorsprong was als sneeuw voor de zon verdwenen omgezet in een 5-4 voor Avanti.

Het laatste en tiende duel van Ricardo tegen Stolwijk was ook weer een mooie open wedstrijd met geweldige rally's. In een gelijkopgaande wedstrijd nam Stolwijk een 2-1 voorsprong. Door een paar slimme services en goed geplaatste ballen wist de getructe Ricardo toch nog de wedstrijd te doen kantelen. Met 7-11 in de vijfde game wist Appelscha vijf punten mee naar huis te nemen. Uiteindelijk dus een mooie start tegen een sterk team.  Andrea Gorter wist ons daarna weer veilig thuis te brengen.

Volgende week staat de eerste thuiswedstrijd op het programma tegen Kluis uit Geleen. De wedstrijd begint om 13.30 uur. Iedereen is welkom om eens onze jongens te zien spelen. Het wordt een interessante ontmoeting.