NEDERLAAG VOOR TWEEDE SENIORENTEAM

02/02: Vrijdagavond heeft het tweede seniorenteam een 8-2 nederlaag geleden in Middelstum, tegen het sterke Midstars 3. Onze senioren, met daarbij twee ervaring opdoende junioren, hadden volgens beide partijen meer verdiend maar dat zat er net niet in. Een mooie ervaring was het zeker, want het betaalde zich volgens Huub een dag later uit in mentaal sterk spel tegen Avanti (5-5) in de kampioenspoule om het jeugdkampioenschap van Nederland.

Merijn Smid won van Harry Kruizenga met 3-0, erg knap. Hij verloor er twee, van Richard Roossien met 3-2 in de vijfde game, van Peter de Hek met 3-1. Nico Gorter, Merijn en vader Huub Smid hadden last van de sterke service van vooral De Hek en Roossien.

Nico verloor van De Hek met 3-2, was erg jammer. Tegen Kruizenga en Roossien had hij geen kans. Huub verloor met 3-2 van Kruizenga (11-9 in de vijfde) en van De Hek met 3-2 (11-9 in de vijfde). Het dubbelspel ging met 15-13  in de vijfde game verloren.

Huub: "Al met al hadden we wel een of twee punten meer verdiend. Maar ik zie dit meer als een leerjaar voor de twee jeugdspelers en om wedstrijdritme op te doen voor de kampioenspoule."