26/01 STELLAN BEHAALT 1E EN 2E PLAATS IN DUBBEL EN ENKEL BIJ NK B

In Panningen werd op zondag het Nederlands Kampioenschap gespeeld door de senioren met een B-licentie. Dit zijn hoofdzakelijk ere-, eerste en tweede divisiespelers. Na het succes van Kevin een dag eerder kwam Stellan als 15-jarige ook achter de tafel.  Een dag daarvoor had hij zijn eredivisie debuut gemaakt voor zijn nieuwe club Pecos. Het werd 4-2 voor de ploeg uit Oegstgeest. Stellan verloor weliswaar zijn twee partijen tegen Verhulst (1-3) en tegen Van Iwaarden (nipt met 3-2) maar het vertoonde spel was bij vlagen goed.

Op zondag was onder anderen dezelfde Van Iwaarden weer zijn tegenstander in de poule. Dit keer werd het 3-0 voor Stellan. Ook zijn overige wedstrijden in de poule tegen Schulte (3-1, HTC),  Antonietti (US) en Gamzajev (ttv Kluis) werden gewonnen zonder gameverlies. Samen met Van Iwaarden ging Stellan door naar de hoofdronde.

In de eerste ronde van de knock-outfase (laatste 16) wist onze speler uit Appelscha de veteraan en 50-plusser Theo Boon van Renata met 3-2 te verslaan. Het is een bijzonder taaie tegenstander die heel veel terug heeft. Het lijkt wel de Nadal van het tafeltennis: heeft heel veel terug en geeft nooit op.

In de kwartfinale stond hij tegenover de sterke eerste divisie speler Goossens  van Hilversum. Het werd een regelmatige 3-1 voor Stellan.

Daarna werd met dezelfde cijfers gewonnen van eredivisionist Jochem de Hoop van FVT uit Rotterdam. In de finale toonde tweedejaars junior Bas Hergelink zijn klasse door Stellan met 11-7, 14-12 en 11-9 te verslaan en zijn senioren A-licentie te halen. Gefeliciteerd Bas!! Opnieuw dus een heel knappe prestatie van een lid van onze vereniging. Zijn A-licentie laat nog even op zich wachten, maar dat is nu binnen handbereik gekomen.

In het dubbelspel wist Stellan samen met Pecos 2 speler Jop van der Wiel wel de NK B-titel te veroveren. In de poule was er nog verlies met 3-2 van het duo (Sijtstra/Rengers) Echter, dit duo verslikte zich in de andere opponent Kret/Van Santen. Hierdoor ging het juniorendubbel  Smid/Van der Wiel alsnog door naar de volgende ronde op gamegemiddelde. Vervolgens werd er op weg naar de finale afgerekend met de duo's Loeve/Alberts en De Witte/Heijmen. In de finale wisten ze knap van Hergelink/Schipper te winnen met 3-1. Een goed resultaat voor de junioren die voor het eerst samen dubbelden. Zij zullen tijdens het NK junioren ook samen spelen. Het waren kortom weer twee mooie dagen voor de tafeltennisvereniging Appelscha en natuurlijk in het bijzonder voor Kevin en Stellan. Namens de club, proficiat met de behaalde resultaten, echt geweldig gedaan!!