26-01 TWEEDE SENIORENTEAM KOMT GOED WEG MET 5-5

Het tweede seniorenteam is vrijdagavond goed weggekomen in de eerste competitiewedstrijd in de Noordelijke tweede divisie, tegen één van de kampioenskandidaten De Treffers 2 uit Klazienaveen. Het werd 5-5.

Huub Smid won twee enkelspelen, junior Merijn Smid ook en andere junior Nico Gorter schreef één enkelspelzege op zijn naam. Dat de Appelschaster tafeltennissers met dit gelijke spel goed wegkwamen, kwam omdat er 'enkele' matchpoints/achterstanden weggepoetst moesten worden tegen de sterke Drenten.

Merijn moest bijvoorbeeld maar liefst elf matchpoints wegwerken voordat hij van Ricardo Snip kon winnen. Ook Nico Gorter liet een sterk staaltje vechtlust zien, hij won van Annibal Lopez met 11-9 in de vijfde game nadat hij die vijfde game met een 6-0 achterstand was begonnen.

Het dubbelspel van vader en zoon Huub en Merijn werd in een spannende wedstrijd met 11-9 in de vijfde gewonnen door de opponenten. Paul Sterken was ditmaal bij De Treffers ongenaakbaar, hij won al zijn duels.