25/01 KEVIN BARON NEDERLANDS KAMPIOEN D-LICENTIES

Na het succes van Bob Eldering vorig jaar levert Appelscha opnieuw een kampioen af tijdens de NK voor D-spelers bij de senioren. In Panningen is afgelopen zaterdag 25 januari 2014 de 17-jarige Kevin Baron winnaar geworden van dit toernooi. Een fantastische prestatie. Samen met Andries en Leon vertrok hij vrijdagmiddag om in Arcen te overnachten. Het geheime recept voor de volgende morgen bleek een lekker warm bad terwijl Andries en Leon die avond van een biertje genoten in de plaatselijke kroeg.

De eerste wedstrijd van de poulefase ging nog verloren, maar Kevin ging als tweede door naar de vervolgrondes. De tank leek leeg in de finale, want Kevin stond op een 0-2 achterstand en 8-10 achter in de derde game. Hij wist deze achterstand wonder boven wonder nog om te buigen en ook de vierde game werd een prooi voor de Oosterwoldenaar. In de vijfde game won Kevin met 8-11 en beslechtte daarmee het pleit. De NK-titel voor D-spelers leverde hem een welverdiende C-licentie op.

Wij zijn als vereniging ontzettend trots op hem.

Andries won zijn poulefase weliswaar met duidelijke cijfers, maar ging nipt ten onder in de tweede ronde. Leon overleefde de poulefase niet, maar heeft ook een meer dan goede voorbereiding gehad op de eerste competitieronde van komend weekend.