16/12 CHANELA VOCHTELOO BEHAALT KNAPPE FINALEPLAATS IN ASSEN

Op zondag werd er opnieuw getafeltennist, ditkeer een ranglijsttoernooi voor spelers die geen A of B licentie hebben, zeg maar de vroegere C/D spelers.

Voor de spelers van Appelscha weer een mooi moment om zich te meten met andere tafeltennissers uit het hele land. Bij de meisjes pupillen stond eerste jaars pupil Chanela Vochteloo op scherp. In de poule won ze vijf partijen en verloor alleen van Ilse Wakker van de Treffers. Desondanks werd ze nummer 1 in haar poule. Ze speelde nog een enigszins bijzondere wedstrijd tegen Janine Grootjans van TIOS, maar deze werd gelukkig wel gewonnen. In de finale werd Chanela verslagen met 3-1 door Merle de Vos,een speelster van DTS uit Enschede. Voor Chanela een verdiende beloning voor haar uitstekende inzet op de trainingen.

Bij de jongens welpen wisten Djosh en Pascal wel een aantal wedstrijden te winnen. Djosh werd derde in de poule en Pascal vijfde. Aangezien alleen de nummers een en twee doorgaan was dit dus niet genoeg om de hoofdronde te halen.

Bij de jongens pupillen was Siert van der Woude (op de foto) ook goed op dreef. Hij wist de poule als nummer twee af te sluiten en won de eerste hoofdronde met 3-0 van Teun Smit en daarna met 3-0 van een speler van TT Nijmegen.In de halve finale eindigde het toernooi voor Siert tegen een speler met noppen waar hij het zichtbaar moeilijk mee had. Ook Siert heeft een goed toernooi gespeeld.

Stefan Lippets had het zwaar, moest in de poule o.a. tegen Siert en werd vijfde in zijn poule van zes.

Daarnaast zag coach Smid nog een prima spelende Ivo (Actief Eelde) bij de kadetten C. Met bekeken spel drong hij door tot de kwart-finale. Ivo traint mee met de zondaggroep. Ivo begrijpt het spel goed en is uit het juiste tafeltennishout gesneden. Met wat meer trainingsuren is daar veel meer uit te halen.

Sietse Dekker van Actief en ook deelnemer aan de zondagtraining werd derde in zijn poule en wist de hoofdronde net niet te behalen evenals Johannes Korten.