16/12 HOOFDRONDES TTVA-JEUGD IN ASSEN

Deze zaterdag stond het jeugdtafeltennis in het teken van het ranglijsttoernooi in Assen. Zaterdag namen Nico, Martijn, David en Jim deel namens de TTVA Appelscha.

Nico speelde een sterke poulefase bij de junioren en strandde uiteindelijk in de achtste finales. Hij verloor met 8-11 in de vijfde van iemand die ineens veel meer was gaan trainen. Ricardo had Nico van tevoren al een A-licentie toegedeeld, maar ja. De werkelijkheid is soms hard en meedogenloos.

Martijn was de tweede verdediger in Appelschaster dienst. Hij plaatste zich bij de junioren maar nipt voor de hoofdronde door een game af te snoepen van Tim Nijdam. Het bereiken van de hoofdronde was een prima resultaat. Het hele seizoen is Martijn al bezig aan een prima ontwikkeling.

David plaatste zich met enkele mooie overwinningen ook voor de hoofdronde bij de junioren. De eerste vervolgronde betekende Davids Waterloo. Vooral de progressie in weerbaarheid was opvallend te noemen.

Jim speelde bij de pupillen een ijzersterk toernooi. Hij plaatste zich uiteindelijk op punten voor de vervolgronde en won de eerste ronde daarin gemakkelijk. Thijs van den Berg was als speler in het Landelijk-B te sterk voor Jim.

Het groepsgevoel van de TTVA was schitterend. Bij vrijwel elke wedstrijd van Jim was een vaste schare aan supporters aanwezig: spelers van het eerste jeugd- en seniorenteam, zijn teamgenoten, vrienden van andere clubs (volgende keer gaan we jou ook aanmoedigen, Maurice!!), clubgenoten van vroeger en allerlei ouders. Zelfs teamgenoot Siert kwam kijken, terwijl hij zelf morgen pas zou spelen. Jim en ik genoten ervan. Over hoe mooi sport kan zijn!

De successen van zondag worden vast ook nog besproken. Vers van de pers: Chanela haalt de tweede plaats en... wint van Janine!