8-12 GEEN PROMOTIE SENIOREN 1 NA 6-4 VERLIES TEGEN ASSEN 1

Het eerste seniorenteam is er niet in geslaagd promotie af te dwingen naar de landelijke derde divisie.
Kevin had er veel zin in vrijdag avond en speelde een goede wedstrijd. Zijn eerste westrijd tegen Bob Eldering wist hij met 11-8 in de vijfde game in zijn voordeel te beslissen.
Ook de 6e wedstrijd tegen kopman Peter Zwama wist hij knap de winst te pakken (3-1). Het was zijn tweede punt voor Appelscha. Even daarvoor had Shuohan met 3-1 de winst gepakt tegen Bob.
Tussendoor wist Leon helaas niet te scoren. Tegen Peter Zwama was het een vlotte 0-3 en ook tegen verdediger Rients Visser kwam hij er niet aan te pas.
Toen de beslissing gevallen was wist Leon Knol tegen Eldering zijn derde nederlaag toe te brengen door een 3-2 zege.
De 13-jarige Shuohan Men speelde drie prima wedstrijden. Dat het slechts een punt opleverde was eigenlijk secundair. Zij wist de manlijke tegenstanders goed naar achteren te drukken. Door gebrek aan power kon zij de geboden kansen nog niet verzilveren. De neutrale kijker weet dat dit een kwestie is van enkele jaren.
Het dubbelspel bleek achteraf cruciaal. Na 2-0 voor wist het koppel Knol/Baron niet door te drukken. De nederlaag betekent dat Klimaatgroep promoveert naar de landelijke derde divisie. De 17- jarige Baron maakt komend voorjaar bij de reserves van Klimaatgroep zijn debuut. Wij wensen Kevin veel succes bij zijn nieuwe club.