1/12 APPELSCHA VERLIEST UITZICHT PROMOTIE

Het eerste seniorenteam heeft vrijdag avond een gevoelige nederlaag geleden om de strijd voor promotie naar de derde divisie. In Middelstum won Klimaatgroep 2 met overtuigend spel met 7-3.  Kevin Baron won twee wedstrijden (van Kruizenga en Kuijer. Leon Knol bleef puntloos en Shuohan Men wist alleen van Kruizenga te winnen. Vlieg bleek duidelijk de sterkste speler deze vrijdag. Shuohan deed in het begin van de partij goed mee en nam brutaal de eerste game voor haar rekening. Daarna had de geroutineerde speler uit Middelstum de juiste tactiek gevonden.
Met dit resultaat is Appelscha afgevallen in de strijd om promotie. Alleen bij een 9-1 overwinning voor Appelscha kan het team het kampioenschap nog binnenhalen. Na het matige optreden gelooft niemand in het Appelschaster kamp nog in een goede afloop.
Waarschijnlijk wordt as. vrijdag om 20.00 uur de wedstrijd tegen Assen 1 beslissend wie van de drie teams promoveert naar de derde divisie.