NIPTE NEDERLAAG VOOR EERSTE SENIORENTEAM

Team 1 heeft met twee invallers zaterdag de schade enigszins beperkt weten te houden in de uitwedstrijd tegen GTTC Groningen 3, het werd een 6-4 nederlaag. Dankzij de vier behaalde punten liep koploper Assen 1 (dat 5-5 speelde tegen Klimaatgroepstars, Middelstum) slechts één puntje uit.

Voor de meeschrijvers: de blessures waren voor Leon Knol en Bram Parlevliet, Kevin Baron had een survivalweekend met school. De wedstrijd in Groningen begon ruim een half uur later dan de planning was, omdat invallers Andries Cats en Johan Vogelzang nog als hazewinden uit Klazienaveen moesten komen waar zij met hun eigen team 2 hadden getafeltennist. De voorbereiding op de wedstrijd was daardoor voor hen niet optimaal en ook niet voor de 13-jarige Chinese kopvrouw Shouhan Men.

Shouhan kwam mede daardoor niet goed uit de verf. Ze wist nog wel met 10-12 in de vijfde game te winnen van Ronald Elsinga (na op 10-6 in de vijfde game vier matchpoints weggepoetst te hebben), maar nadat ze van de sterke verdediger Timothy van der Meulen had verloren was de koek ook op in haar slotduel met Jan Willem van der Werf.

Wel wist Shouhan samen met routinier Andries Cats de winst in het dubbelspel te grijpen, dat werd een overtuigende 8-11, 4-11 en 8-11. Andries kwam moeizaam uit de startblokken, verloor in vier games van Jan Willem en in vijven van Ronald, maar de oude krijger herpakte zich in zijn laatste wedstrijd van de avond tegen Timothy en greep in een lange strijd uiteindelijk nipt met 10-12 in de vijfde game de zege.

Johan Vogelzang startte de avond met een nederlaag tegen de sterk aanvallend spelende verdediger Timothy en werd vakkundig in vier games afgetroefd. Zijn duel met Jan Willem van der Werf werd een mooie spannende strijd over de maximale vijf games, waarin de Groninger uiteindelijk zegevierde. Johan speelde tegen Ronald Elsinga een niet perfecte wedstrijd maar wel overtuigend genoeg op de momenten dat het moest en won dat duel in drie games: 9-11, 8-11 en 6-11.

Appelscha 1 start aanstaande zaterdag de play offs (kampioenspoule) om promotie naar de derde divisie met een uitwedstrijd tegen GTTC Groningen 2. Op 23 november speelt het thuis tegen Assen 1 en op vrijdagavond 29 november is het slotduel in Middelstum tegen Klimaatgroepstars 2.

Verslaggever: JV