SENIOREN 1 LOPEN AVERIJ OP ONDANKS WINST

Het eerste seniorenteam is er weliswaar in geslaagd om het Friese FTTC 1 te verslaan maar de zeven punten waren eigenlijk twee te weinig. De twee spelende Friezen uit Franeker wisten maar liefst drie punten te scoren. Kenmerkend was dat de sterkste speler uit Franeker, Arnold Terpstra, met lege handen achterbleef. Hij wist zich niet te herinneren wanneer dat gebeurd moest zijn. Zeker een jaar of twintig geleden meende de aardige Fries. Zijn medespeler, Andre Hoekstra, tot afgelopen zaterdag een magere 30% speler wist zowel Knol en Baron duidelijk te verslaan. Ook wist het tweetal met 11-5, 11-6, 11-4 het dubbel Knol/Palevliet te verslaan. De 13-jarige Chinese Shuohan Men wist eenvoudig haar partijen in winst om te zetten. Het is duidelijk dat zonder Men het team niet in staat is om het kampioenschap "eventjes "binnen te halen. Zij beschikt ondanks haar leeftijd over meer inhoud dan de drie jeugdige senioren. Niettemin blijft er hoop op promotie in het Appelschaster kamp. Assen 1 wist twee punten uit te lopen op Appelscha en  staan nu drie punten los. Over  twee weken ontmoet Assen nog Klimaatgroep 2 uit Middelstum met o.a. Anne Vlieg en Thomas Kuijer in de gelederen. TTVA speelt dan een uitwedstrijd tegen GTTC 3. Daarna volgen er nog drie duels om promotie naar de derde divisie. Kortom, het is nog niet beslist.