JEUGDTEAM TWEE VERLIEST VAN KOPLOPER WANZL BELCRUM

TTVA 2 heeft zaterdag een gevoelige 7-3 nederlaag opgelopen in Breda tegen Wanzl Belcrum 1. Door deze uitslag is koploper Wanzl verder uitgelopen op de Appelschasters, in de landelijk B-klasse.

Lichtpuntje is dat TTVA 2 na vijf wedstrijden wel stevig op de tweede plaats staat met zeven punten voor op de nummer drie, TT Zwolle 2. Plek twee geeft gelukkig ook recht op promotie naar het landelijk A.

David Dijkhoff had tegen de 18 jarige A-junior Esmée Schaar en de 14 jarige A-kadet Alice Vos de volledige 5 games nodig om de dames op de knieën te krijgen. Tegen Lucas Vermeer – die in deze klasse nog op 100% staat – begon David de 1e game met 11-5 winst; hierna begonnen er slordigheidjes in de aanval van David te komen en Lucas profiteerde hier (met 3 gamestanden van 12-10) handig van.

(Vrijdagavond speelde David met FTTC Franeker 2 in de noordelijke 2e divisie tegen Reflex ’65 Hoogeveen. FTTC 2 verloor met 3 – 7 maar David speelde prima en won eenvoudig van Melvin van Kralingen (3-0) én van Heleen Roewen-Mulderij met 3-1 in games).

Jonathan Bosma had vorige week nog aangekondigd dat hij in de uitwedstrijden zijn honderd procent score wilde handhaven maar helaas kwam deze voorspelling zaterdag in Breda niet uit.

Lucas Vermeer en Alice Vos hadden te weinig last van het spel van Jonathan en wonnen in 4 games. Esmee Schaar had echter geen antwoord op de lange noppen van 'Jopie' en verloor in vier games van hem.

Martijn Vochteloo maakte het Esmee Schaar nog het meest lastig, Zij had moeite met de lange noppen van Martijn maar wist toch in vijf games te winnen. Tegen Lucas verloor Martijn in vier games en tegen Alice in drie games. Het dubbelspel van David en Jonathan ging verloren in vijf games.

Over twee weken tafeltennist TTVA 2 een thuiswedstrijd tegen Flash 1 uit Eindhoven.

Uw verslaggever: Richard Dijkhoff