EERSTE TEAM VERSLAAT DOKKUMERS MET 2-8

De tafeltennissers van het eerste team hebben zaterdagmiddag de uitwedstrijd in Dokkum met 2-8 gewonnen. Daarmee blijft TTV Appelscha aan de leiding in de Noordelijke eerste divisie, met één puntje voorsprong op Assen dat ook met 8-2 won. Aanstaande zaterdag ontmoeten beide kampioenskandidaten elkaar vanaf 14.00 uur in Assen.

Leon Knol maakte het nuvolgende verslag over de wedstrijd in Dokkum:

We kwamen met het trio Shouhan Men, Bram Parlevliet en Leon Knol in actie. Bram kon vol opgeladen aan de wedstrijd beginnen en de gespaarde energie van vorige week kwam goed van pas. Met een vijfsetter (4-11 in de vijfde) tegen de goed en lastig spelende noppenspeler Erwin Wijnsma bracht Bram de 0-1 op het scorebord.

Bram boekte ook een goede overwinning op André Folmer. Tactisch en mentaal was hij zeer sterk. Dit resulteerde in een keurige 1-3 overwinning. De laatste wedstrijd van Bram was tegen Jan Sander Woudwijk. Hij liet hier geen gras over groeien en met vooral mooie rally’s en balwisselingen trok hij wederom een 1-3 overwinning uit de strijd.

Onze 13-jarige Chinese aanwinst Shouhan Men (afgelopen week ziek geweest) opende sterk tegen Woudwijk. Woudwijk maakte kenmerkend veel fouten en kon het Shouhan niet moeilijk maken. Een relatief makkelijke overwinning (0-3). De tweede wedstrijd voor Shouhan was een stuk moeizamer. De eerste game 17-15 voor Wijnsma gaf de Friezen hoop. Helaas moest Shouhan haar tegenstander feliciteren.

Tegen de tweede Dokkumer noppenspeler Folmer leek voor haar de koek op te zijn, maar gelukkig beschikt de Chinese over prima reserves. Ze wist net op tijd het tij te keren en Folmer praatte zichzelf uit de wedstrijd. Met 7-11 in de vijfde game mocht Folmer voor zijn derde maal vandaag zijn tegenstander feliciteren.

Echter bleef het niet alleen bij feliciteren, zijn batje vloog na afloop van de wedstrijd meters door de zaal en het balletje werd stuk getrapt. “Je zou toch beter verwachten van een ervaren speler”. Helaas geen goed voorbeeld. Jullie kennen het spreekwoordelijke gezegde “Als er één schaap over de dam is volgen er meer”.  Zo kwam ook Woudwijk erachter dat zijn batje niet kon vliegen en belandde na het verlies van de derde game tegen Bram bij de afrasteringen.

Leon begon moeizaam aan de wedstrijden en moest het noppenspel van Folmer eerst goed leren lezen. Een 1-0 achterstand werd omgebogen tot een 1-3 overwinning. Tegen Woudwijk ging het niet zoals hij wilde. 2-0 achterstand en er  was behoorlijk werk aan de winkel. Op 8-10 in de vijfde sloeg Woudwijk een meer dan eredivisiebal. Een prima overspin vanuit de backhandhoek, parallel aan Leon voorbij. Jammer voor Woudwijk, het punt erna was voor Leon. Een 2-3 overwinning.

De laatste wedstrijd van de dag werd met 1-3 beslist in het voordeel van Appelscha. Het dubbelspel werd helaas verloren. Teveel onnodige fouten deden Shouhan en Leon de das om. Aanstaand weekend speelt Appelscha in Assen tegen de nummer twee. Dit belooft een mooie wedstrijd te worden. Support is altijd welkom. De wedstrijd begint om 14.00 uur.

Uw verslaggever: Leon Knol