JEUGD 3 MENTAAL STERK IN DUEL MET DEDEMSVAART

De uitwedstrijd in Dedemsvaart werd gezien als een zogenaamd 'vier punten-duel', heel belangrijk in de strijd om handhaving in de Noordelijke divisie, schrijft verslaggever Erwin Heijnen, vader van speler Kevin. Jim Berenschot en Lucas Hogeveen kwamen ook in actie.

"We begonnen stroef aan de wedstrijd met nederlagen in drie games van Lucas en Kevin. Jim wist echter met goed aanvallend spel ons op het scorebord te zetten en won eenvoudig met 3-0. Daarna ging het dubbelspel echter weer met 3-0 verloren, alles close met twee punten verschil. Zo stond er een 1-3 achterstand op het bord en leek het een zware middag te gaan worden.

Toch kwam de ommekeer en werden alle overige partijen door de onzen gewonnen. Vier van de zes partijen werden in vijf games beslecht, waarbij we telkens een achterstand goed moesten maken. Het is goed om te zien dat het jonge team zoveel mentale veerkracht bezit, om ook als het minder gaat er toch in blijven te geloven. Dat heeft zich uitbetaald.

Opvallend waren met name de overwinningen van Jim en Kevin op de sterke Laura Kroeze. Vier weken geleden verloor Jim nog van haar met 3-0 op het Avereest toernooi, nu werd het een spectaculaire overwinning in vijf games. Ook Kevin won van haar na een 1-2 achterstand en het overleven van drie matchpoints in de vierde game. Met geweldig aanvallend spel tijdens lange rally's liet hij Laura in de vijfde game volledig kansloos.

Knap was ook dat Lucas tweemaal na een 0-2 achterstand toch nog de wedstrijden uit het vuur wist te slepen. Grote klasse! Zo werd deze belangrijke wedstrijd met 7-3 gewonnen. Opmerkelijk is het wel dat zowel in deze wedstrijd als in de wedstrijd tegen Drachten 1, er begonnen werd met een achterstand.

In Dedemsvaart werd 1-3 omgebogen in 7-3, tegen Drachten werd het na 1-4 zelfs 6-4. Mischien staat er in het begin van de wedstrijden nog wat spanning op, wie zal het zeggen. Onderweg naar huis leek de auto verdacht veel te veranderen in een kermis-attractie. De jonge honden waren bijzonder vrolijk en uitgelaten en schoven dat achterin de auto niet onder stoelen of banken (of mischien juist wel
als je het letterlijk bekijkt).

Met opgeheven schouders en een positief gevoel ontvangen we aanstaande
zaterdag koploper Oldambt 1. Gewoon lekker spelen jongens en wie weet
wat er dan allemaal mogelijk is. We zullen het zien!

Bedankt Lucas, Jim en Kevin voor het geweldige spel wat jullie hebben
laten zien. Het was een genot om naar te kijken.