EERSTE SENIORENTEAM VERSLAAT GTTC 2 MET 8-2

De tafeltennissers van senioren 1 hebben zaterdag 28 september een mooie 8-2 thuisoverwinning geboekt op GTTC 2 uit Groningen en draaien mooi bovenin mee in de sterke Noordelijke eerste dvisie. Ditmaal kwam het drietal Kevin Baron (16), Shuhan Men (13) en Leon Knol (19) in actie.

Leon begon zijn openingswedstrijd moeizaam tegen Wiljon Meints, maar hij wist op 2-0 achterstand het tij te keren door meer initiatief te tonen en trok een 3-2 overwinning naar zich toe. Leon kwam gedurende de wedstrijd steeds meer in zijn element. Rudger Lammerts werd met 3-1 verslagen.

De laatste wedstrijd tegen Erik Mulder was een “lekkere”. Van beide kanten werd er gestreden voor de punten, met veel aanvallende en leuke rally’s. Deze wedstrijd werd in een vijfsetter beslist in het voordeel voor Appelscha.

Shuhan speelde de gehele wedstrijd uitermate sterk. Met slecht één game verlies (tegen Rudger) is zij niet tot nauwelijks in de problemen geweest. Mooi en afwisselend spel brachten haar de welverdiende drie overwinningen.

Kevin was wisselvallig deze middag. Hij had 's ochtends ook al in het eerste jeugdteam mee gespeeld. Zijn eerste twee wedstrijden gingen allebei verloren (tegen Lammerts en Mulder). Hoewel Kevin telkens de eerste game won, vergat hij door te drukken. Zijn laatste wedstrijd werd beloond doordat hij meer strijdlust toonde. Een 3-1 overwinning op Wiljon Meints was het resultaat.

Het dubbelspel van Shuhan en Leon werd tactisch beslist. Een moeizame overwinning. Al met al denk ik een mooi resultaat.  Aanstaande zaterdag spelen wij onze eerste uitwedstrijd van het seizoen, tegen Dokkum 1. Hopelijk kunnen wij weer een mooi resultaat neerzetten. Het verslag van deze wedstrijd volgt volgende week.

Uw verslaggever: Leon Knol