15-09 EERSTE SENIORENTEAM OP DREEF IN OPENINGSWEDSTRIJD TEGEN KLIMAATGROEP

Ons eerste jeugdige seniorenteam kan terugkijken op een goede wedstrijd met een prima resultaat. Klimaatgroep 2 met de 57-jarige ex-international Anne Vlieg in de gelederen werd met een 6-4 nederlaag naar huis gestuurd.

De 16-jarige Kevin Baron bleef ongeslagen voor Appelscha en wist in zijn laatste wedstrijd zelfs Vlieg te verslaan met 3-1 (15-13, 15-13, 7-11,11-8) en bewees het team daarmee een goede dienst door het zesde punt binnen te slaan.

Ook de 19-jarige Leon deed het knap. Hij verloor weliswaar kansloos van Vlieg maar herstelde zich daarna goed tegen ex-teamgenoot Thomas Kuijer. Hij won royaal met 3-0. In zijn derde partij tegen Peter de Hek wist Leon na 0-2 achter juist op tijd de juiste tactiek te spelen en toonde karakter door de winst alsnog met 3-2 binnen te slepen.

Nieuwkomer Bram Parlevliet (20) ging in zijn openingswedstrijd tegen De Hek verrassend onderuit maar herstelde zich goed met twee goede wedstrijden tegen Vlieg en Kuijer. Tegen Kuijer wist Bram zijn eerste punt voor Appelscha te scoren. Het dubbel Knol/Baron leed verlies met 1-3 tegen het duo Vlieg/Kuijer.

Volgende week zaterdag wordt er opnieuw thuis gespeeld tegen Ready uit Leeuwarden. De wedstrijd begint om 17.00 uur. Het zal voor de kopvrouw uit China het eerste optreden kunnen betekenen. De opstelling zal later deze week bekend worden. We hopen dat velen komen kijken naar ons jeugdige seniorenteam.

Uw verslaggever: Huub Smid