HEREN 2 WINT EERSTE WEDSTRIJD MET 1-9 IN TWIJZELERHEIDE

De tafeltennissers van Heren 2 zijn de eerste wedstrijd in de Noordelijke tweede divisie uitstekend begonnen, met een 1-9 overwinning op Anja 1 in Twijzelerheide. Debutant Lennart Janssen verraste met drie sterke overwinningen, Andries Cats speelde zich degelijk naar drie zeges en Johan Vogelzang stelde enigszins teleur met één nederlaag.

Anja 1 kwam met invaller Sikkema uit team 3 (derde klasse) omdat Sjouke Postma vanwege een migraine-aanval niet mee kon doen. Die aderlating miste het team in het enkelspel, maar ook in het dubbelspel. Het dubbelspel ging in drie games naar de Appelschasters, naar het eveneens debuterende dubbel van Andries Cats en Johan Vogelzang. Zij versloegen Theo de Vries en Gert Jan Wulff.

Lennart zijn overwinning op de sterke Theo de Vries was er eentje om in te lijsten. In de eerste twee games had Theo totaal geen zicht op het noppenspel van Lennart, in games drie en vier juist weer wel. In de slotgame paste Lennart zijn spel een beetje aan en in combinatie met een lastige service en prima aanvallen mocht hij na 11-8 in de vijfde game terecht een vreugdekreet brullen en in de lucht springen van vreugde. Van Gert Jan Wulff en invaller Sikkema won hij in drie games.

Andries Cats speelde voor zijn doen niet super maar wel degelijk en sloeg zich hardwerkend naar een zege in vier games op Theo de Vries en tweemaal in drie games tegen de andere twee opponenten.

Johan Vogelzang won ook van Wulff en Sikkema in drie games, maar verslikte zich in de taaie De Vries. Theo hield de bal goed op tafel, speelde bekeken en hield de lange rallies ook goed vol. Het kwam op de details aan en na om en om een game gewonnen te hebben moest de vijfde game de beslissing brengen. Theo kwam sterk op voorsprong, Johan kwam terug tot 10-8 maar zag een onfortuinlijke kantbal de partij beslechten.

Het is voor team 2 een mooi begin van deze competitie. Volgende week wordt thuis gespeeld tegen het sterke De Treffers 2 uit Klazienaveen.

Uw verslaggever: Johan Vogelzang
P.S. Vanwege problemen met het plaatsen van foto's op de website staat er helaas geen foto bij dit verslag.