JEUGD 2 WINT OPENINGSDUEL IN EINDHOVEN

Het tweede team van tafeltennisvereniging Appelscha, uitkomend in het landelijk B, is de competitie zaterdag goed gestart met een 2-8 overwinning in Eindhoven tegen Flash 1. Met deze overwinning is het team, na één wedstrijd, ook meteen koploper in deze klasse met 1 punt voorsprong op Wanzl uit Breda.

Jonathan Bosma won zijn drie partijen. De spelers van Flash hadden veel moeite met Jonathan zijn lange noppen. Alleen Marc Hendrikx had enigszins een antwoord op het noppenspel van Jonathan maar verloor wel in vijf games.

David Dijkhoff won twee partijen. David viel zowel met forehand als met backhand continu aan maar had het toch moeilijk tegen de goed blokkende Eindhovenaren. David verloor in vier games van Allert van der Wal, tegen Marc Hendrikx stond David met twee games en 10-7 achter, toch bleef David vechten voor zijn kansen en dat resulteerde in een mooie overwinning in vijf games.

Martijn Vochteloo won meteen in de eerste wedstrijd van het seizoen al twee duels. "Dat is er al één meer dan in de vorige competitiehelft, het landelijk A", aldus een terecht superblije Martijn. Hij verdedigde degelijk en hoefde alleen Allert van der Wal te feliciteren.

TTVA 2 zit deze competitie in een klasse met verre uitwedstrijden: Eindhoven, Breda, Enschede, Oosterhout en als dichtstbijzijnde Zwolle. Volgende week zaterdag spelen de jongens thuis tegen Zwolle 2.

Uw verslaggever: Richard Dijkhoff.
(P.S. De foto wordt later deze week geplaatst, er is helaas een storing met betrekking tot het plaatsen van foto's op de website, JV)