26/07 GEEN LAATSTE 32 VOOR STELLAN TIJDENS EJK ONDANKS WINST TEGEN EUROPESE KAMPIOEN !!!!!

Het is Stellan niet gelukt om bij de Europese Jeugdkampioenschappen tijdens het individuele toernooi de laatste 32 te bereiken. Het individuele toernooi werd gespeeld in Best off seven.
De eerste ronde begon met een bye en de tweede ronde werd met moeizaam spel 4-2 gewonnen tegen de Italiaan Enrico Puppo (ER 131).
In de derde stond Stellan achter de tafel tegen Rares Sipos, (EU ranking 21) uit Roemenië. Na een aanvankelijk slecht begin kwam eind derde game de kentering hoewel deze game ook verloren ging. Het was dus al 3-0 voor de Roemeen.  Met 11-6, 11-7 en 11-8 trok Stellan de stand weer in evenwicht. De zevende game ging gelijk op en bij de wissel stond Stellan nog met 5-3 voor. Daarna wist de Roemeen de wedstrijd alsnog te kantelen. Met 11-8 ging de winst naar de Roemeen.

Dan het landentoernooi dat voorafgaat aan het individuele toernooi.
Samen met Roel Bogie (11 jaar) wisten de jongens de openingswedstrijd tegen Zwitserland niet te winnen, er werd helaas nipt met 3-2 verloren.
Na het dubbel stond er nog wel een 2-1 voorsprong op het bord (Stellan 1 plus het dubbel werd gewonnen. In de vierde wedstrijd kon Stellan niet voor het bevrijdende derde punt zorgen tegen Dimitri Brunner ondanks een 2-0 voorsprong in games. Roel Bogie ging daarna met 3-2 onderuit tegen Andrin Mellinger.
Wedstrijd  nummer twee moest daarom gewonnen worden tegen Wit Rusland om kans te houden op promotie naar de eerste categorie. Nadat Roel verloor van de ER 7 speler Khannin wist Stellan de stand in evenwicht te brengen door winst in de vijfde game op ER 35 speler Labanau. Ook het dubbel wist het duo Bogie/Smid te winnen met 3-2. Stellan kon op 2-1 voor Nederland dus het karwei afmaken tegen Khannin. Dit deed hij op een voortreffelijke wijze door in de vijfde game met 11-7 de Wit  Rus te kloppen. Het was de mooiste overwinning van het team zo bleek achteraf. De Wit-rus Khannin wist later in het individuele toernooi in het dubbelspel samen met Thomas Polansky zelfs de Europese titel te veroveren. In het enkelspel haalde Khannin brons door te verliezen van de latere winnaar Thomas Polansky uit Tsjechië.
Tegen het zwakke IJsland werd eenvoudig met 3-0 winst de poulde afgesloten met een tweede plaats achter de Witrussen die op gamesaldo eerste werden. Om te promoveren moest Nederland vervolgens nog een poulewedstrijd zien te overleven tegen Portugal en Litouwen. Tegen het sterke Portugal met Silva en Pinto lukte het de jongens niet opnieuw te stunten. Er werd met 3-0 verloren. Tegen Letland werd wel weer gewonnen met 3-1 na een overigens matte vertoning. Promotie zat er dus niet meer in. Er werd verder gespeeld om de posities 21-24. Omdat er tegen Griekenland werd verloren trad het team nog eenmaal aan om plaats 23/24. Tegen Estland werd het afsluitende duel met 3-0 winst afgesloten. Portugal wist te promoveren naar de eerste categorie. Er hadden zich 40 teams ingeschreven bij de cadetten.

Hoewel de doelstelling (laatste 32) net niet is gehaald kan Stellan terugkijken op een wisselend toernooi met een paar mooie uitschieters. De winst tegen Wit Rusland bij het teamtoernooi en zijn laatste enkelpartij tegen Sipos waren van erg hoog niveau. Nu geniet hij van een welverdiende vakantie. Zijn seizoen start weer met een trainingskamp in Oostenrijk waar hij in de Werner Schlager Academie zich gaat voorbereiden op het volgende seizoen.